Tendermanager

Dit ga je doen als Tendermanager

Als Tendermanager Duurzame Energie bij onze innovatieve business unit EQUANS Ventures & Integrated Solutions (EVIS) focus jij je op de contracten van nieuwe en bestaande klanten. Heb jij kennis van duurzame energiesystemen en weet jij complexe salestrajecten in goede banen te leiden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Je weet een goed beeld te krijgen en in te leven in het beslissingsproces van de klant en kan wensen en verwachtingen vertalen naar een winnende tenderstrategie. Hierbij heb je een scherp oog voor commerciële kansen maar ook voor de risico’s. Hierbij speel je in op de klantwensen op financieel- en technisch vlak. Maar ook het implementatie proces is hierbij van belang. 

 

Dit zijn je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

 

  • In nauwe samenwerking met de projectontwikkelaars en business developers vertaal je de klantwensen naar een pakkend plan van aanpak, waarbij de `unique selling points` duidelijk naar voren komen
  • Natuurlijk doe je dit in duidelijke en begrijpelijke taal.  Zowel taalkundig als op het gebied van opmaak zorg je voor de kwaliteit van kwalificatiedocumenten, biddocumenten en proposals
  • Als lid van ons commerciële team ben jij (mede)verantwoordelijk voor het eindresultaat van de plannen
  • Om alle benodigde informatie te verzamelen ga je ‘in contact met de werkvloer’. Je sluit aan bij tender overleggen en gaat in gesprek met de tender- en projectmanagers en sleutelfunctionarissen
  • Naast de tenders zorg jij voor het borgen van de inschrijvingsdocumenten en een actuele referentiedatabase
  • Jij draagt zorg voor het definiëren van bewijslast (dominante informatie) en het verzamelen, verwerken en borgen van deze data
  • Ter ondersteuning van de commerciële trajecten vorm je samen met projectontwikkelaars en business developers een integraal ontwikkelteam voor specifieke klanten en klantgroepen in een gebied met als doel het ontwikkelen, onderhouden en benutten van relaties

 

Dit breng je mee

  • Je bent enthousiast, een ondernemer en hebt affiniteit en passie voor de duurzame energiemarkt
  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO-WO niveau en bij voorkeur enkele jaren ervaring als tendermanager 
  • Procesmatig ben je sterk en vanzelfsprekend ben je goed op de hoogte van relevante ontwikkelingen in de markt en op het gebied van aanbestedingen en (nieuwe) contractvormen 
  • Communicatief ben je zeer vaardig
  • Je bent een verbindende factor die binnen de organisatie de verschillende disciplines tot elkaar weet te brengen 

 

Wat bieden wij

Persoonlijke begeleiding, vrijheid, kansen om jezelf te ontwikkelen en een werkomgeving waar jouw mening telt. Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Uiteraard horen daar een laptop, telefoon en auto bij. Maar ook een goede pensioenregeling en personeelskortingen op onder andere uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

EQUANS Ventures & Integrated Solutions (EVIS) is een innovatieve entiteit binnen EQUANS Nederland met als doel geïntegreerde en gedurfde oplossingen te initiëren, te versterken en te versnellen met en voor EQUANS, de klant en de maatschappij. EVIS ontwerpt, realiseert en exploiteert onder andere duurzame warmte oplossingen zoals Warmte Koude Opslag, Warmtenetten & Geothermie en Flex oplossingen voor de balancering van vraag en aanbod van elektriciteit. Daarnaast ontwikkelt EVIS innovaties voor de gehele EQUANS organisatie.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Naast jouw cv ontvangen we ook graag jouw motivatie.

 

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole Bieshaar (Corporate Recruiter) via [email protected] of telefonisch/whatsapp op 06-150 959 95

 

 


Proposal Engineer

Welke Proposal Engineer helpt ons de E-Grid Solutions en/of Infra markt te veroveren?

 

Als Proposal Engineer heb je een dynamische functie die zeer uitdagend is. Je bent actief in het voortraject van nieuwe projecten en hebt daarmee een belangrijk rol doordat je invloed hebt op het resultaat van het bedrijf. Je neemt deel aan integrale tenderteams, staat in contact met de klant en hebt korte lijntjes naar de andere afdelingen waaronder commercie, engineering en inkoop. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van calculaties en offertes waarbij de balans tussen functionaliteit en prijs optimaal afgestemd is op de wensen/eisen van de klant

 

Wat ga je doen:

  • Klantvragen en eisen vertalen naar technische oplossingen;
  • Uitvoeren van calculaties en nacalculaties;
  • Tenders coördineren;
  • Het verzorgen van functionele specificaties t.b.v. uitvragen toeleveranciers;
  • Deelnemen in de integrale tenderteams met onze partners;
  • Offertes schrijven;
  • Het maken van klantpresentaties en deze presenteren;
  • Afstemming verzorgen met de klant;
  • Verbinden van de interne organisatie (draagvlak).

 

Wat bieden wij jou:

  • Een salaris tussen €3.650,- en €4.500,- bruto per maand o.b.v. 40 uur per week. Het exacte salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring;
  • Laptop, telefoon en thuiswerkmogelijkheden met een uitstekende thuiswerkregeling;
  • Totaal 38 vakantiedagen (25 vakantiedagen en 13 adv dagen) bij een dienstverband van 40 uur per week;
  • 8% vakantiegeld, pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten;
  • Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een leuke werkomgeving in Dordrecht waar jouw mening telt.

 

Voor deze uitdagende functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die:

  • Beschikt over een hbo- of wo- diploma richting Elektrotechniek, Energietechniek;
  • Affiniteit heeft met de energie- en of infrasector;
  • Communicatief vaardig, ondernemend en klantgericht is. Daarnaast ben je proactief maar ook creatief.

 

Interesse?

Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Esther Willemse via [email protected]  of telefonisch op 06 13 86 04 64  

 

 

Wij zijn EQUANS

Bij EQUANS werken we aan omvangrijke infrastructurele projecten door heel Nederland. Denk hier aan complexe technische opdrachten voor tunnels en bruggen, sluizen en verkeerssignalering. Maar ook aan verkeerscentrales en energieprojecten zoals oplossingen voor elektrisch vervoer, Smart Grids en windparken. We zetten innovatieve techniek in op een efficiënte en duurzame manier. Teamwork en uitwisseling van kennis en kunde vormen de basis van ons succes. 


Business Controller

Business controller Noord Holland en Specialismen

Standplaats: Zaandam/ Schiphol-Oost (Constellation Building) / (af en toe ook naar Nieuwegein & Den Haag.)

Ben jij toe aan een volgende stap? Vind je het gaaf om te werken in een dynamische omgeving met collega’s die slimme technische oplossingen en proposities ontwikkelen? Ja! Lees onderstaande en neem contact met ons op, wij doen graag een vrijblijvend bakkie koffie met je.

 

Dit ga je doen als Business Controller

Als Business controller ben je werkzaam in een technische en dynamische omgeving en financieel verantwoordelijk voor de verschillende Specialisme afdelingen binnen EQUANS Services West NL.

De Specialisme afdelingen leveren specifieke diensten zoals Fire, Safety & Security, Building Automation, Technical Inspection Services en Energy Consultants aan klanten via de operationele regio’s. Ontzorgen van de klant middels een optimale technische dienstverlening staat hierbij centraal. Daarnaast heb je een belangrijke rol binnen het Controlling team van regio Noord-Holland. Hier ben je mede verantwoordelijk voor projecten. Door een analytische blik weet jij de business uit te dagen en zorg je mede voor de verbinding tussen de verschillende stakeholders. Je geeft de juiste sturing en focus binnen de projecten. 

 

Werkzaamheden:

  • Je bent een business partner voor de managers en de projectleiders. Daarnaast heb je een actieve rol in het Management Control proces van strategievorming tot en met maandafsluiting.
  • Je maakt analyses, hebt een actieve rol in betrouwbare financiële prognoses en komt met verbetervoorstellen.
  • Je fungeert als verlengstuk voor de regiocontrollers door uitkomsten en kritieke punten voortkomend uit regionale OHW-besprekingen te monitoren over de as van specialismen. 
  • Periodiek en op aanvraag verstrek je adequate en actuele managementinformatie zoals een projecten rapportage en diverse andere KPI’s.
  • Je rapporteert aan de BU-controller van de regio Noord-Holland EQUANS Services West
  • Je hebt een proactieve rol in het ontwikkelen van nieuwe proposities, uitwerken van investeringstrajecten en het bewaken en toetsen van rendementen op bestaande interne en externe dienstverlengingen.

 

Dit breng je mee

Beschik jij over de volgende kwaliteiten en competenties?  

  • Afgeronde HBO+ of WO studie in financiële of bedrijfseconomische richting, eventueel aangevuld met een gerichte controllersopleiding.
  • Kan cijfers interpreteren en doorgronden. Zoekt het verhaal achter de cijfers door de inhoud in te duiken en kijkt verder dan alleen de financiële kengetallen.
  • Proactieve professional die goede communicatieve vaardigheden heeft en zoekt naar verbindingen met collega’s.
  • Integriteit, een hoog energieniveau en een zekere mate van flegmatiek completeren je profiel. 
  • Ervaring met services- of projectcontrol binnen een technische organisatie of de ambitie om de installatiebranche te leren kennen.
  • Goede kennis van Excel en de ambitie om SAP en Power BI te leren gebruiken.

 

Wat bieden wij je

Bij EQUANS werk je mee aan inventieve, duurzame en energiebesparende oplossingen. We bieden je een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden, daarnaast bieden we natuurlijk een aantrekkelijk salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij een dienstverband van 40 uur per week 38 vrije dagen per jaar zodat werk en privé goed in balans zijn te houden. Minder uren of 4x9 is bespreekbaar. Controlling Team Noord-Holland is een mix van collega’s in de leeftijdscategorie 29 t/m 36 jaar.

 

Zo kun je solliciteren
Spreekt de vacature je aan? Reageer dan direct via de button 'solliciteren' of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kan je contact opnemen met Lilian van Son op 06 126 183 94 of per mail [email protected].

 

Wij zijn EQUANS
Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij EQUANS werken we met een team specialisten aan ontwerp, realisatie, onderhoud & beheer en exploitatie van technische installaties. We richten ons op complexe (nieuwbouw)projecten, klantspecifieke opdrachten, services & onderhoud en kennisontwikkeling. We zetten innovatieve techniek in op een efficiënte en duurzame manier. Onze opdrachtgevers waarderen het dat we ons eerst inleven in hun behoeften voor we een oplossing op maat aanbieden.

 

 

 


Salesmanager

Ben jij degene die de complexe miljoenendeals weet binnen te halen? Kun jij langlopende onderhoudscontracten scoren bij grote bedrijven? Dan is dit de juiste functie voor jou!

 

Binnen de regio Zuid-Holland hebben we de ambitie om te groeien naar €100 miljoen omzet binnen de komende drie jaar. Dit is verdeeld over preventief en correctief onderhoud, kleine en grote projecten. Denk bijvoorbeeld aan de installatie van alle W- en E-installaties voor een nieuw ziekenhuis, of het onderhoud aan alle utiliteiten bij een grootschalige eindklant. Met name door het scoren van grote projecten gaan we groeien en daar heb jij als Salesmanager een cruciale rol in!

 

Dit ga je doen als Salesmanager

  • Met jouw netwerk in de techniek zorg jij ervoor dat we vroeg aan tafel komen bij o.a. adviseurs, bouwers en eindklanten;
  • Je zorgt ervoor dat een lead een concrete aanvraag wordt en uiteindelijk resulteert in een getekend contract;
  • Je bepaalt de commerciële strategie voor het multifunctionele team van tendermanagement, calculatie, finance, inkoop en operatie;
  • Je stuurt salesprojecten aan en je bent verantwoordelijk voor de opvolging van alle activiteiten die hier uit voortkomen;
  • Je werkt aan de uitwerking en ontwikkeling van o.a. nieuwe markt- en klantbenaderingen; commerciële concepten en proposities; business cases en nieuwe verdienmodellen.

 

Dit breng je mee

  • Je hebt HBO+ / WO werk- en denkniveau, aangevuld met relevante cursussen;
  • Je hebt ruime ervaring in een commerciële functie binnen een soortgelijke technische en/of utilitaire sector;
  • Je hebt een relevant netwerk in de regio, het is een pré als dat in de Commercial Real Estate en/of Healthcare is;
  • Je bent een zelfstarter, straalt ondernemerschap uit, denkt buiten gebaande paden en hebt een vernieuwende strategische blik op integrale services; 
  • Je hebt een externe focus en maakt verbinding op verschillende niveaus bij klanten en weet de juiste kennis binnen de organisatie te benutten;
  • Je bent een goede luisteraar met focus op de relatie en oog voor een optimaal resultaat;
  • Kennis van de energietransitie is een pré.

 

Wat bieden wij je

Naast een aantrekkelijk salaris onderscheidt EQUANS zich met meer mogelijkheden voor een vrije invulling van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij ons ontvang je op basis van je salaris een vast percentage aan benefitsbudget van minimaal 3% van je (bruto) jaarsalaris. Dit kun je o.a. inzetten voor het (ver)kopen van verlofrechten, het investeren in persoonlijke ontwikkeling, het aanpassen van het type leaseauto, het compenseren van de pensioenbijdrage, of het uitkeren van een bedrag als toelage. Daarnaast geldt er een variabele beloningsregeling en bieden we de mogelijkheid enkele dagen per week gefaciliteerd vanuit huis te werken.

Uiteraard krijg je daarnaast alle middelen tot je beschikking die je nodig hebt: een laptop, dubbel scherm op je werkplek, mobiele telefoon en een leaseauto. Daarnaast kun je rekenen op een fijne werkomgeving met betrokken collega’s.   

 

Zo kun je solliciteren

Durf jij deze uitdaging aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met onze recruiter Sunny Lakerveld via [email protected] of telefonisch op 06 822 278 75.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpt EQUANS opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheden. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpt het bedrijf haar klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. Ons doel is klanten te helpen bij de drie grote transities van nu: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

 

EQUANS West

EQUANS West bestaat uit de vier business units Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Industrie. West kent na een transitie in 2019 een matrixstructuur. Daarbij ligt er extra focus op de samenwerking tussen de afdelingen en in het bijzonder met de afdelingen Kennis & Kunde en de Specialismen. EQUANS West biedt bedrijven en instellingen duurzame technische dienstverlening. Dankzij onze technische kennis en passie realiseren we voor onze klanten in de Utiliteit en Industrie integrale oplossingen op het gebied van energie en techniek en doen dat met een optimistische insteek. Binnen deze vakgebieden richten we ons vooral op grote en complexe projecten, services en langjarig onderhoud en asset management zoals voor real estate, healthcare, food & beverage, duurzame energie & netten, datacenters en airports. Customer intimacy is daarbij het leidende principe. Bij EQUANS West werken ruim 1.350 eigen medewerkers (met een flexibele schil van gemiddeld 300 FTE). De omzet bedraagt circa € 280 miljoen. Deze grote regio wordt vanuit diverse vestigingen bediend. Daarnaast wordt er voor grote klanten gewerkt vanuit projectlocaties.

 

Voor meer informatie zie www.equans.nl


Manager Operations Piping & Mechanical

Ben jij de Professional die wij zoeken die een team kan aansturen en motiveren en het werkproces kan monitoren? Vind jij het verder leuk om klantcontact te hebben? Voor onze locatie in Hoek zijn wij dan op zoek naar jou!

 

Dit ga je doen als Manager Operations Piping & Mechanical

Als Manager Operations Piping & Mechanical ben je werkzaam op onze vestiging in Hoek en overall verantwoordelijk voor beheer en uitvoering van een aanzienlijk mechanisch (piping) onderhoudscontract. Dit betekent naast zeer frequent klantencontact ook de verantwoordelijkheid voor team bestaande uit ongeveer 50 vaste medewerkers en 100 inleners.

Je bent verantwoordelijk voor een veilige en effectieve uitvoering van werkzaamheden op gebied van Onderhoud en Beheer. Het maandelijks rapporteren van de performance en doorgevoerde verbeteringen maken daar een belangrijk onderdeel van uit. Daarnaast ben je als BU-MT lid actief betrokken bij de aansturing van de business unit waarin nog 3 andere disciplines zijn vertegenwoordigd en je werkt onder de supervisie van de Business Unit-manager. Je hanteert een coachende stijl voor je team. Je bent goed in staat om continu te schakelen tussen de wensen van de klant en de contractafspraken die gemaakt zijn. Jij neemt het voortouw om je team goed in te richten richting toekomst.

Je hebt bij voorkeur een Mechanische of Werktuigbouwkundige achtergrond. Je hebt een drive om continu te verbeteren, brengt enthousiasme en energie mee, denkt in mogelijkheden en je hebt het vermogen om verbeterprocessen in gang te zetten.

 

Dit breng je mee

  • Tenminste een afgeronde technische of bedrijfskundige HBO opleiding
  • Je hebt ten minste 10 jaar werkervaring bij voorkeur binnen een industriële omgeving
  • Gedegen kennis en ervaring op gebied van WTB en of piping processen in de industrie
  • Leidinggevende ervaring in een door techniek gedreven omgeving
  • Ervaring met doorvoeren van verbeterprocessen/changetrajecten
  • Aantoonbare overall technische affiniteit
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Je kijkt graag voorruit en je hebt een duidelijke toekomstvisie die je kan overbrengen naar het team en de klant
  • Je herkent jezelf in de volgende competenties; klantgericht, communicatief, verbinden, analytisch en pragmatisch

 

Wat bieden wij je

Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Afhankelijk van je functie horen daar een laptop, telefoon en een leaseauto bij. Maar ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.       

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met de afdeling Recruitment via [email protected] of telefonisch op 06 519 519 40

 
 


Startersfunctie Junior Maintenance Engineer Industrie

Heb jij net een HBO of WO-opleiding afgerond en wil je een directe bijdrage leveren aan de belangrijke transities van deze tijd op het gebied van energie, digitaal en industrieel? Dan is een functie als Maintenance Engineer of Consultant iets voor jou. Het gaat niet om een functie, het gaat om een zichtbaar verschil maken voor onze klanten in de Rotterdamse industrie!

 

Zo ga je het verschil maken

Jij bent, zowel voor onze opdrachtgevers als collega’s binnen EQUANS, het eerste aanspreekpunt voor vraagstukken met betrekking tot het verbeteren van onderhoud en onderhoudsprocessen bij onze opdrachtgevers. Hoe kunnen we installaties betrouwbaarder en energie efficiënter laten draaien? En hoe kun je bijvoorbeeld werkprocessen optimaliseren, zodat technici efficiënter en vooral met meer plezier hun werk doen?

 

Het is iets voor jou als:

  • “Elke dag een beetje beter en elke dag een lach” op jouw lijf geschreven is;
  • Je affiniteit hebt met techniek en continu verbeteren;
  • Je weet hoe je data voor jou kan laten werken;
  • Je blij wordt van analyseren;
  • Je klanten ook wilt helpen om de oplossing te implementeren.

 

Een werkdag bij EQUANS:

  • 07:45 Dagstart met team
  • 08:00 Blok voor analyse energie-efficiëntie productielijn
  • 10:30 Ontwikkelgesprek met Perry
  • 12:00 Lunch
  • 12:45 Verzorgen workshop met klant
  • 15:00 Klantevaluatie implementatietraject
  • 16:00 Vrijmibo

 

HBO werk en/of denkniveau en een opleiding in een technische studierichting zoals bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde, Elektrotechniek of Energietechniek is een  basis waar ook wij blij van worden.

 

Wat bieden wij je

Naast de gebruikelijke aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, bieden wij je persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij onze vestiging in Rotterdam sta je midden in de Rotterdamse Industrie. We werken bij uiteenlopende industriële klanten in de Petrochemie, Op- en Overslag, Food en Farmacie. Dagelijkse leveren we technische oplossingen die bijdragen aan de duurzaamheid en efficiëntie van onze opdrachtgevers. Of het nu gaat om slimme ontwerpen, kleine revisies, grootschalige nieuwbouwprojecten of onderhoud en beheer. Wij zijn van alle markten thuis. Kom het verschil maken in het industriële hart van Nederland.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Arnold Bos via [email protected]  of telefonisch op 06 - 41 99 07 37.


Senior Personeelsplanner

Personeelsplanner / Coördinator

Als Personeelsplanner werk je vanuit een korte en lange termijn planning en zorg je er actief voor dat onze projecten tijdig en efficiënt worden bemand met technisch uitvoerend personeel. Daarnaast ondersteun je de afdeling Services bij korte inzetten van medewerkers en uitzendkrachten op vaste klantlocaties.

 

Je hebt veel contact met uitzendbureaus om technisch personeel te organiseren op onze projecten en klantlocaties. Hierbij ben je kritisch bij het vaststellen van de behoefte en de beleverde kwaliteit van uitzendkrachten door de uitzendbureaus. De dynamiek en hectiek maken deze positie bijzonder uitdagend en daar wordt jij juist gemotiveerd en enthousiast van om de planning tot een succes te brengen. Jouw communicatieve skills en coördinerende ervaring maken het plezierig voor het technische personeel om met jou samen te werken!

 

Je voornaamste verantwoordelijkheden en werkzaamheden bestaan uit:

  • Op structurele basis overleg voeren met de projectleiding en uitvoerders van om de behoefte van hun projecten en klantopdrachten in kaart te brengen en te vertalen naar planningen.
  • Door de juiste vragen te stellen, op basis van eigen technische ervaring en kennis van klant specifieke eisen de capaciteitsvraagstukken kunnen vertalen naar de juiste functieprofielen die nodig zijn om werkzaamheden te kunnen realiseren.
  • Het overzicht behouden van lopende projecten en klantopdrachten alsmede de toekomstige opdrachten met de bijhorende eisen c.q. wensen op het gebied van competenties, vaardigheden en certificeringen.
  • Vanuit het totaal overzicht / capaciteitsbeeld, EQUANS medewerkers inplannen en uitzendkrachten inhuren voor projecten en klantopdrachten. Hierbij houdt je rekening met reiskosten, tariefstelling en kwaliteit van (reeds) ingehuurde uitzendkrachten. Diverse
  • administratieve taken zoals het verwerken van planningen in ons planningspakker, registratie van uitzendkrachten in SAP en ondersteuning van de afhandeling van inkooporders.
  • Vastleggen van de kwaliteit van ingeleend personeel in het planningsysteem en daardoor de juiste uitzendkrachten door te kunnen plannen of opnieuw in te huren wat bijdraagt aan het reduceren van faalkosten en een hogere productiviteit.
  • Relaties kunnen opbouwen en onderhouden en als gesprekspartner op de verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie kunnen acteren.
  • Rapportage op vast te stellen KPI’s (prijs, kwaliteit, leveranciers en aanvragen).
  • In samenwerking met de Senior Planner bovengenoemde werkzaamheden uitvoeren.

 

Dit ga je doen als Personeelsplanner

Om deze functie goed uit te kunnen voeren zoeken wij iemand die op MBO + niveau kan acteren en ervaring heeft in de techniek in Elektrotechniek of Werktuigbouwkunde. Je hebt je sporen verdiend bij een technisch detacheerder of als Intercedent in de techniek en je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een technische projectenorganisatie. Daarnaast heb je aantoonbare affiniteit met technische dienstverlening en kennis hebben en willen opdoen van de (flexibele) technische arbeidsmarkt en de relevante wet en regelgeving (AVG, WAB, Inlenersbeloning).  

 

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vragen wij het volgende:

  • Je kan goed overweg met MS Office-pakketten en SAP is een pré
  • Je bent fulltime beschikbaar en je beschikt over eigen vervoer
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Flexibel, de planning kan soms wijzigen, dit brengt jou niet van je stuk.
  • Klant- en servicegerichtheid zodat het voor de klant een feest is om samen te werken
  • Besluitvaardig en Resultaatgericht om de planning snel en adequaat te kunnen organiseren
  • Analytisch sterk zodat je problemen kan doorgronden

 

Dit bieden wij je

  • Persoonlijke begeleiding
  • Doorgroei en ontwikkel mogelijkheden
  • Een werkomgeving waar jouw mening telt
  • Een laptop en telefoon
  • 38 vakantiedagen (o.b.v. 40 uur per week)
  • Een uitstekend salaris
  • CAO verhogingen (Metaal en Techniek) a.s. september en in 2023

 

We wachten op je

Heb je al zin in je eerste werkdag? Graag ontvangen we je sollicitatie. Reageer dan direct via de button 'solliciteren' of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Erik Janssen, via [email protected] of telefonisch op 06 178 714 28.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 


Senior Contractmanager Services

EQUANS streeft voortdurend naar de beste service voor haar klanten en combineert daarbij vakmanschap, de modernste techniek, veiligheid, duurzaamheid en rendement. Streef jij ook naar optimale klanttevredenheid en samen met het team successen bereiken dan is deze functie van Senior Contract Manager in Nieuwegein echt iets voor jou!

 

Vanuit ons kantoor in Nieuwegein onderhouden en beheren wij gebouwgebonden installaties van klanten in de utiliteit in de regio Utrecht. De onderhoudscontracten variëren in grootte en hebben elk hun eigen uitdagingen. De veranderende wensen en eisen zorgen voor kansen en mogelijkheden waar jij je technisch en commercieel in vast kan bijten. Als Senior Contractmanager acteer je op tactisch/strategisch niveau richting onze klanten. Het is jouw taak om te zorgen voor een goede samenwerking met onze klanten en tegelijkertijd het optimale commerciële resultaat uit bestaande en nieuwe onderhoudscontracten te halen. Uiteraard sta je hier niet alleen voor. Je geeft leiding aan drie Contractmanagers en werkt daarnaast nauw samen met de operationele kolom en de ondersteunende afdelingen. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je samen met een geweldig team aan mag werken dan willen wij graag met je in gesprek komen.

 

Dit ga je doen als Senior Contractmanager Services

  • Je bent commercieel gedreven en draagt de verantwoordelijkheid voor verdere omzetgroei bij bestaande én nieuwe klanten. Dit doe je onder andere door een strategie te bedenken en te realiseren rondom cross-, up- en deepsell. Uiteraard samen met je team van Contractmanagers;
  • Je geeft leiding aan drie collega Contractmanagers, en acteert op tactisch/strategisch niveau binnen onze organisatie en richting klanten;
  • Je ben procesgedreven en stuurt tijdig bij waar nodig. Wettelijke compliancy binnen de contracten en de juiste mate van customer intimacy zijn daarbij belangrijke aspecten;
  • Je herkent, initieert en onderzoekt; in samenspraak met collega’s en subcontractors, de mogelijkheden om contracten uit te breiden;
  • Overlegt met Operationeel Management en Sourcing welke middelen en resources nodig zijn voor het uitvoeren van een nieuw of gewijzigd contract;
  • Financieel eindverantwoordelijk voor het orderresultaat/bijdrage van zijn of haar contractportefeuille en de ontwikkeling hiervan;
  • Je rapporteert in deze functie direct aan onze directeur van het regiobedrijf Utrecht.

 

Dit breng je mee

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding in een relevante richting;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring en bij voorkeur enkele jaren in een leidinggevende functie;
  • Je hebt een commerciële mindset en wil samen met het team het maximale uit onze onderhoudscontracten te halen;
  • Je hebt ervaring met het voeren van klantgesprekken op tactisch/strategisch niveau, en kan optreden als aanspreekpunt voor klanten bij problemen/escalaties;
  • Brede technische en bedrijfskundige kennis, ook van aanpalende vakgebieden;
  • Kennis van onderhoudsmanagementsystemen, alsmede onderhoudsmethodieken en asset management.

 

Wat bieden wij je
Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt in een regio met een forse groeiambitie. Met deze functie ben je onderdeel van het businessteam van Utrecht. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld. 

Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar horen sowieso een laptop en telefoon bij. In deze functie krijg je ook een leaseauto. Maar ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden. Een dienstverband van minder dan 40 uur per week is ook zeker bespreekbaar.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Als marktleider van Nederland zet EQUANS met innovatieve concepten en integrale oplossingen de toon voor het succes van klanten in de industriële, utilitaire en onderhoudsmarkten. In onze diensten en producten verenigen we betrokkenheid, intelligentie en vakkennis. Dat zijn de pijlers van onze klant- en oplossingsgerichte mentaliteit, die voortdurend gericht is op verbetering.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button 'solliciteren' of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Lars Volkers via [email protected] of telefonisch op 06 100 158 83. 

 


Business Traineeship

Heb jij een technische HBO of WO opleiding afgerond en wil je met Business vraagstukken aan de slag in een dynamische omgeving waar passie voor techniek, innovatie en duurzaamheid voorop staan? Stuur ons dan snel jouw CV en motivatiebrief en geef aan waarom jij graag als Business Trainee bij EQUANS aan de slag wilt!

 

Traineeship Business Traineeship
Standplaats: West Nederland
Start: 1 september 

Over het BusinessTraineeship
Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpt EQUANS opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheden.

Jong talent is heel belangrijk voor EQUANS. Wij hebben slimme, gedreven en ambitieuze talenten nodig om bij te dragen aan oplossingen voor de uitdagingen van vandaag. Samen dragen we bij aan het realiseren en versnellen van de industriële-, digitale- en energietransitie.

Binnen het Business Traineeship krijg je de kans krijgt om binnen korte tijd veel te leren en jezelf te ontwikkelen. Je start in een groep met 10-15 trainees, waarmee je vanaf september 2022 samen het programma doorloopt.

Dit ga je doen als Business Trainee
Je gaat aan de slag met 3-4 uiteenlopende opdrachten in 1,5 jaar tijd binnen het onderdeel West Nederland. De inhoud stemmen we samen af en sluit aan bij jouw persoonlijke ontwikkelbehoefte, interesses en achtergrond. Tijdens de 1,5 jaar kun je rekenen op jouw mentor, die je ondersteunt en coacht bij de uitvoering van je opdrachten én je persoonlijke ontwikkeling. Bovendien koppelen wij je aan een buddy, zoals een (oud-)trainee, die je snel wegwijs kan maken in de organisatie.

 

Opdrachten
Binnen het Business Traineeship kun je specialiseren in projectmanagement, contractmanagement, business development & commercie. Hier sluiten dan je opdrachten op aan, zodat je wordt klaargestoomd voor een succesvolle uitstroom binnen dit gebied.

Je voert een aantal uitdagende de opdrachten uit binnen verschillende afdelingen van West Nederland.
Je gaat zowel aan de slag bij (klant)projecten als binnen de kantoororganisatie. We bepalen samen welke opdrachten je oppakt. Vaak zijn dit verander-, ontwikkel- of verbetertrajecten. 

Bij opdrachten kun je o.a. denken aan:

  • Het voorbereiden van het outsourcen van engineering activiteiten naar het buitenland
  • Logistieke kostenbesparingen realiseren voor grote een opdrachtgever in de staalsector
  • Het uitwerken en implementeren van een nieuwe afdeling binnen het bedrijf
  • Het uitwerken van een nieuwe propositie en deze met (potentiële) klanten bespreken/ in de praktijk brengen
  • Het onderzoeken van procesoptimalisaties en deze implementeren binnen een bestaande afdeling
  • Het voorstellen van een softwaretool (bijv. planningstool) die bijdraagt aan bedrijfsdoelstellingen (bijv. kostenbesparing/ verhogen klanttevredenheid) en deze laten gebruiken door bestaande teams
  • Het opzetten van circulaire business cases en deze (samen met klanten) in de praktijk tot uitvoering brengt.

Aandacht voor jouw ontwikkeling
Samen met je begeleider stel je een persoonlijk ontwikkelplan op waarbij jij aangeeft waar je tijdens het Traineeship op persoonlijk vlak aan wilt werken. Daarnaast volg je tijdens het Traineeship een intensief opleidings- en ontwikkelingstraject, verzorgd door een extern trainingsbureau. Dit doe je samen met een groep van 10-15 Trainees. Deze sessies dragen bij aan jouw persoonlijke ontwikkeling, versnellen je groei, vergroten je netwerk en verdiepen je kennis op organisatorisch vlak. Tenslotte bieden we nog een ruim aanbod van business workshops aan, zoals agile werken, strategie en MVO.
 

Na afloop
Wanneer je het Business Traineeship succesvol hebt afgerond, kun je binnen West Nederland aan de slag op een uitdagende functie die past bij jouw carrière pad. Deze uitstroomrichting bepaal je samen met je begeleider tijdens het Traineeship.

 

Wat breng jij mee

  • Je hebt een HBO of WO opleiding afgerond in een technische richting en interesse in bedrijfskundige vraagstukken. Bijvoorbeeld: Technische Bedrijfskunde.
  • Je hebt maximaal 2 jaar werkervaring.
  • Je hebt affiniteit met techniek, innovatie en duurzaamheid.
  • Je bent enthousiast, assertief en durft initiatief te nemen.
  • Je bent pragmatisch ingesteld, houdt ervan om met de voeten in de modder te staan en durft met creatieve oplossingen voor problemen te komen.
  • Je bent een echte teamspeler en communiceert gemakkelijk met verschillende soorten collega’s, van uitvoering tot directie.
  • Je bent bewust bezig met jouw persoonlijke ontwikkeling en beschikt over reflectievermogen.
  • Je bent flexibel en bereid om een opdracht buiten jouw regio op te pakken.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift.

 

Wat bieden wij je
Bij EQUANS, wereldwijd de grootste technische dienstverlener, ben je verzekerd van uiteenlopende opdrachten, diversiteit aan klanten én een persoonlijk ontwikkeltraject bij een extern trainingsbureau inclusief coaching. Natuurlijk kun je ook rekenen op aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiliteitsregeling, 38 vrije dagen, flexibel werken en een goed salaris.

 

Vind je het leuk om te sparren en borrelen met andere young professionals binnen EQUANS? Sluit je dan aan bij NXT. NXT is de Young Professional organisatie door en voor jongeren van EQUANS Nederland. NXT organiseert jaarlijks een aantal landelijke evenementen zoals de Landelijke NXT dag, een International Networking Day met EQUANS collega's uit andere landen en de eindejaarsbijeenkomst. De regionale afdelingen van NXT organiseren ook allerlei lokale activiteiten zoals netwerkborrels, het bezoeken van EQUANS-projecten en sparringsessies met het MT. 

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel. 

 

Zo kun je solliciteren
Ben jij enthousiast geworden en zie jij het helemaal zitten als Trainee bij EQUANS? Reageer dan zo snel mogelijk via de button 'solliciteren'. Voor vragen kun je contact opnemen met Lilian van Son via e-mail [email protected] of op telefoonnummer 0612618394.


FSS Consultant

Wegens aanhoudende groei hebben we weer een nieuwe vacature.

Een uitdagende job als FSS Consultant binnen het Fire Safety & Security team in Zuid-Nederland. Regionale projecten met vaste klanten, een ideale werkomgeving wanneer je het prettig vindt om een langdurige relatie aan te gaan met je opdrachtgever in de regio waar je woont!

 

Dit ga je doen als Consultant Sprinkler EQUANS

Als Consultant Sprinkler ga jij (potentiële) klanten adviseren over de veiligheid van hun pand(en). Hierbij kijk je naar de technische installaties die gebruikt worden en de (brandpreventieve) technische en bouwkundige maatregelen die genomen kunnen worden. Uiteraard alles conform wet- en regelgeving. Het kan hierbij gaan om nieuwbouwprojecten, uitbreiding, onderhoud of modernisering van de huidige installaties binnen de Utiliteit en de Industrie.

Je komt te werken bij de business unit Fire Safety & Security. Deze afdeling houdt zich bezig met het (brand)technisch beveiligen van gebouwen. Wij ontwerpen, monteren en beheren brandmeldinstallaties, ontruimingsinstallaties, sprinklerinstallaties alsmede inbraakbeveiliging, toegangscontrole, CCTV installaties, intercom,- en security managementsystemen.  Vanuit ons specialisme verzorgen wij het volledige traject vanaf het eerste advies t/m inbedrijfstelling en volledige certificering.

 

Dit breng je mee

  • Een afgeronde technische HBO opleiding of soortgelijk.
  • Aangevuld met Sprinklertechniek I & II (VSI B en C); NFPA/ FM is een pré
  • Afgeronde opleiding Projecteringsdeskundige of bereid deze te halen.
  • Ruime ervaring binnen de beveiligingstechniek en bijkomende wet- en regelgeving.
  • Communicatief vaardig, weet complexe technische oplossingen op verschillende niveaus over te brengen in woord en geschrift.
  • Ziet kansen en gaat hier proactief mee aan de slag.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal.

 

De standplaats van deze functie zal afhankelijk zijn van iemands woonplaats en is daarom nader te bepalen.

 

Wat bieden wij je

Naast een aantrekkelijk salaris onderscheidt EQUANS zich met meer mogelijkheden voor een vrije invulling van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij ons ontvang je op basis van je salaris een vast percentage aan benefitsbudget van minimaal 3% van je (bruto) jaarsalaris. Dit kun je o.a. inzetten voor het (ver)kopen van verlofrechten, het investeren in persoonlijke ontwikkeling, het aanpassen van het type leaseauto, het compenseren van de pensioenbijdrage, of het uitkeren van een bedrag als toelage. Daarnaast geldt er een variabele beloningsregeling. 

 

Uiteraard krijg je daarnaast alle middelen tot je beschikking die je nodig hebt: een laptop, dubbel scherm op je werkplek, mobiele telefoon en een leaseauto. Daarnaast kun je rekenen op een fijne werkomgeving met betrokken collega’s. 

 

Wij zijn EQUANS  

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Zo kun je solliciteren

Voor meer informatie kun je terecht bij Rens Arends, recruitment specialist op 06 238 003 23 of per mail naar [email protected].