Manager Bedrijfsbureau

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Het bedrijfsbureau is een essentieel onderdeel van Kalibra. Kalibra is een kalibratie, validatie en inspectie onderneming die met 100 technici in het veld metingen uitvoert op locatie bij ongeveer 2500 klanten per jaar. Denk aan interessante bedrijven zoals NS, ASML en universitaire ziekenhuizen.

 

De winst zit in een slimme planning, effectieve werkvoorbereiding, grip op de werkvoorraad en goede communicatie met onze klanten en technici in het veld. Daarnaast is teamwork goud waard!

 

Als Manager Bedrijfsbureau ben je verantwoordelijk voor het verder verbeteren van deze processen en de aansluiting andere bedrijfsonderdelen. Je haalt met jou bedrijfskundig inzicht en people management het team naar een hoger niveau. Hierbij geef je leiding aan 8 medewerkers en rapporteer je aan de Manager Operations.

 

Je voornaamste werkzaamheden bestaan uit:

  • Leidinggeven aan het bedrijfsbureau: motiveren, begeleiden, teambuilding en het voeren van functioneringsgesprekken;
  • Verhogen productiviteit en effectiviteit van inzet van mens en middelen in de planning;
  • Verzorgen voortgangsrapportages en onderhouden van KPI’s en sturing hierop;
  • Signaleren knelpunten en initiëren structurele verbeteracties;
  • Geeft input richting Regiomanagers m.b.t. opleiding en inzet medewerkers;
  • Bewaakt en geeft sturing aan de werkvoorraad;
  • Key-user ERP systeem m.b.t. planning en werkvoorraadbeheer.

 

FUNCTIE-EISEN

  • Afgeronde HBO-opleiding, aangevuld met specifieke kennis van werkvoorbereiding en planning;
  • Minimaal 2 jaar leidinggevende ervaring in een vergelijkbare omgeving;
  • Affiniteit met bedrijfsprocessen en met ERP systemen
  • People manager

 

 

WAT BIEDEN WIJ JE

Bij Kalibra bieden we je een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden, daarnaast bieden we natuurlijk een aantrekkelijk salaris en goeie secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij ons een dienstverband van 40 uur per week met 38 vrije dagen per jaar, zodat werk en privé goed in balans zijn te houden.

 

CONTACTINFORMATIE

Interesse in deze vacature? Stuur dan je CV met motivatie naar [email protected]. Voor vragen kun je contact opnemen met Jelle Geerts op 06 105 590 27.  

 

BEDRIJFSINFORMATIE

Kalibra is onderdeel van Equans en is de specialist voor alles op het gebied van kalibratie en validatie en houdt zich bezig met on-site kalibratie en validatie van diverse grootheden. Middels contracten met diverse opdrachtgevers in o.a. de voedings- en genotmiddelen industrie, farmaceutische industrie en zorg, heeft Kalibra een plaats in deze markt ingenomen.

 

 

 

 


Werkvoorbereider Meet & Regeltechniek

Ben je nu werkzaam als een Werkvoorbereider Meet & Regeltechniek? En ben je op zoek naar technisch uitdagende projecten in de top van de M&R?

Dan zoekt Equans jou! Ben je echter werkzaam in de Industrie lees dan ook verder, want ook daar is zéker plek voor.

 

Services Automation verwacht van jou

  • Empowerment, toon lef en creativiteit binnen de vrijheid welke je van het Team krijgt. Fouten maken kan en mag zolang de leercurve maar aanwezig blijft.
  • Ondernemerschap, haal hierbij het maximale uit jezelf naar boven.
  • Verantwoordelijkheid, neem je eigen verantwoordelijkheid richting jezelf, je collega’s en klanten binnen de door jou gestelde doelen.
  • Solidariteit, als Team werken we aan gemeenschappelijke doelen, dus samenwerking hierbinnen is enorm belangrijk maar ook voor ons netwerk en onze organisatie.
  • Vertrouwen & Transparantie, dit zal de basis vormen binnen het Projectteam. Ben open en eerlijk over wat en waarom je iets doet of gedaan hebt. Samen leren we hier tenslotte weer van.

 

Dit ga je doen als Werkvoorbereider (M&R) binnen Services Automation

 

Het betreft een nieuw op te bouwen Services Automation Projectteam binnen Services Zuid welke ook nog zal worden uitgebreid met een Team voor de Industrie.

Dus samen met de sr. Contract Manager ligt hier een hele mooie uitdaging waarin jij al je positieve energie en drive kwijt kunt en je jezelf kunt profileren c.q. ontwikkelen op meerdere vlakken.

Samen leggen we nu de basis voor de toekomst.

 

Vanuit onze vestiging in Oisterwijk werken wij met een Automation Team binnen de Services organisatie aan modificaties van technische installaties, software, besturingskasten waarbij vanzelfsprekend Verduurzaming bovenaan staat.

De klanten variëren hierbij van kleine-, middelgrote en grootschalige opdrachtgevers vanuit de onderhoudscontracten sfeer. Het gaat hierbij om Gebouwgebonden installaties van Technologische bedrijven tot aan zorginstellingen zoals Ziekenhuizen. De werkzaamheden kunnen multidisciplinair van aard zijn en variëren in omvang en complexiteit.

 

Als Werkvoorbereider M&R ben je werkzaam op de afdeling, ben je te vinden op locatie van onze klanten in de regio Noord-Brabant en specifiek voor al onze Automatiserings klanten binnen Services Zuid en draag jij er zorg voor dat de werkzaamheden smooth verlopen.

 

Tevens ben jij diegene die ervoor zorgt dat projecten ook gerealiseerd kunnen worden, van aanvraag tot oplevering ben jij in staat om deze projecten op een gedegen manier te begeleiden. Je bewaakt de voortgang van zeer uitdagende projecten op technisch, financieel en administratief vlak en brengt een verslag uit over de voortgang van het project binnen het Team. Daarnaast stuur je de diverse Teamleden aan en haal je informatie tijdig op, zodat deadlines worden gehaald. Al deze werkzaamheden spelen zich af in de absolute top op het gebied van Automatisering!

 

 

Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor verschillende resultaatgebieden en heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Het voorbereiden van de verschillende M&R projecten waarbij je rekening houdt met ARBO en kwaliteitsnormen, de organisatie, inzet van mensen en middelen, planning, materiaalbestellingen, werkmethoden, om op deze manier een effectieve en efficiënte uitvoering te laten plaatsvinden. Daarbij toets je samen met de Projectleider de financiële haalbaarheid en uitvoeringshaalbaarheid en zorg je ervoor dat projectplannen en forecast worden uitgewerkt.
  • Het begeleiden van diverse M&R projecten bij onze klanten bij afwezigheid van de Projectleider of Contract Manager van de afdeling Services Automation.
  • Tijdens de uitvoering draag je zorg voor de uitvoering binnen de afgesproken planning en budgetten, hierbij is zorgvuldige afstemming met de klant van groot belang. Daarnaast bestel je tijdig de materialen en volg je de materiaalstroom vanaf bestellen tot implementaties bij de klant. Het zoeken naar een alternatief al dan niet i.o.m. de Engineer vanwege te laten levering behoort hierbij ook tot je kerntaken.
  • Daarnaast werk je binnen de geldende wetgeving en voorschriften en Equans werkprocessen. Je houd rekening met projectrisico’s, gestelde richtlijnen, en kwaliteitseisen.
  • Het herkennen van commerciële uitbreidingsmogelijkheden en anticiperen bij meerwerk. Binnen de projecten zorg jij ervoor dat je in control bent, maak je kleine calculaties en ben jij de 1e contactpersoon met de monteur in het veld.
  • Afwijkingen tijdens de voorbereidingen en uitvoering van de scope van de projecten rapporteer je aan de Projectleider of Contract Manager Services Automation.
  • Het onderhouden van de noodzakelijke contacten aan de klantzijde met diverse Projectleiders /TD’ers, leveranciers, onderaannemers en diverse afdelingen binnen Equans. Zodanig dat dit een effectieve bijdrage levert aan de voortgang van de diverse projecten en de gestelde doelen
  • Jij vormt het hart van het M&R Projectteam en kunt daarbij makkelijk schakelen tussen de diversiteiten aan werkprocessen van Gebouwautomatisering.

 

Dit breng je mee

  • Een MBO opleiding Elektrotechniek, bij voorkeur aangevuld met KLI-A en/of KLI-C opleidingen.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden en aansturen van monteurs en engineers binnen de installatietechnische projecten in de hoogwaardige utiliteit.
  • Je hebt uitgebreide kennis van Gebouwgebonden installaties (M&R).
  • Je hebt daarnaast affiniteit met een utilitaire automatiseringsomgeving waarbij software geïmplementeerd wordt. 
  • Je bent stressbestendig, flexibel, kunt goed met deadlines omgaan en kunt je gemakkelijk verplaatsen in de eisen/wensen van de klant waarbij vriendelijk blijven bovenaan staat.
  • Je bent proactief en ondernemend, pakt zaken zelfstandig op en delegeert waar nodig.
  • Je bent communicatief vaardig en beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bent gepast assertief en stelt grenzen wanneer nodig.
  • Je bent een echte Teamplayer en een onmisbare schakel binnen het Team.
  • Vreugde en plezier.

 

Wat bieden wij je

Bij Equans werk je mee aan inventieve, duurzame en energiebesparende oplossingen. We bieden je een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden, daarnaast bieden we natuurlijk een aantrekkelijk salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij een dienstverband van 40 uur per week 38 vrije dagen per jaar zodat werk en privé goed in balans zijn te houden.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze uitdagende baan je aan? Voor vragen kun je contact opnemen met afdeling Recruitment via [email protected]

 

Wij zijn Equans

Wereldwijd is Equans marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel. 

 

 

 


(Senior) Projectleider Services

Jouw uitdaging?
Krijg je energie van hectiek? Ben je op zoek naar een dynamische omgeving en is samenwerking voor jou vanzelfsprekend? Heb je kennis en ervaring in zowel de elektro- als de installatietechniek (hvac)?

Signaleer jij kansen bij klanten en weet jij die te vertalen in opdrachten? Kijk jij net even iets verder waardoor je echte klantwaarde levert en ben jij de motivator voor je teamleden en collega’s? Dan zijn we op zoek naar jou!

Dit ga je doen als Projectleider Services
Als Projectleider ben je een natuurlijke leider en deins je niet terug voor het nemen van verantwoordelijkheden. Je coördineert kleinschalige (complexe) projecten en geeft leiding aan een wisselend aantal eigen medewerkers, inleners en onderaannemers. Dat doe je op een gedreven, coachende manier, zodat er een team ontstaat dat voor het beste resultaat gaat. Het is jouw taak om het gehele proces, het commerciële proces en het uitvoeringsproces, van onze projecten te begeleiden. Je hebt multidisciplinaire kennis van en ervaring met gebouwgebonden installaties binnen de disciplines Electrotechniek en Installatietechniek (hvac). Een van je taken is het controleren en analyseren van technische gegevens, detailplanningen en tekeningen. Vanuit je kennis, ervaring en interesse heb je een focus op energiebesparing, duurzaamheid en optimalisatie.
Het uitdagende werk met enerzijds soms ambitieuze deadlines en anderzijds een zee aan vrijheid bij ons bedrijf, daar doe je het voor. Bij een vaste kring van klanten krijg je ruimte voor ondernemerschap voor trajecten van aanvraag tot oplevering.

 

Verder bestaan je werkzaamheden uit:
• Overleggen en afstemmen met de opdrachtgever over lopende opdrachten, signaleren van kansen voor vervolgopdrachten en het uitzetten van vervolgacties
• Opstellen van een overeengekomen werkplanning met alle relevante randvoorwaarden (eigenschappen, capaciteit, kosten, effectiviteit, efficiency, veiligheid etc.)
• Zorgen voor juiste en tijdige beschikbaarheid van gebruikte materialen, mensen en middelen waarbij tevens wordt gezorgd voor een correcte administratieve afhandeling van de uitgevoerde werkzaamheden
• Evalueren van uitgevoerde projecten, werkorders en werkprocessen en het op grond daarvan doen van verbetervoorstellen
• Coachen, motiveren, ontwikkelen en (bij)sturen van collega’s binnen je team

 

Wie ben jij?
Om in aanmerking te komen voor de rol van Projectleider Services beschik je minimaal over:
• HBO diploma met diepgaande kennis van elektrotechnische en werktuigkundige installaties
• Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een utilitaire omgeving
• Je bent klantgericht, signaleert kansen en bent pro-actief
• Je hebt goede communicatieve vaardigheden, leidinggevende kwaliteiten en een goed analytisch denkvermogen
• Je bent verder stressbestendig, kwaliteits- en kostenbewust en werkt planmatig
Wat bieden wij?
• Salaris tussen €4150 en €5400 bruto per maand, exclusief vakantiegeld
• Contract voor onbepaalde tijd
• Leaseauto of mobiliteitspas
• Telefoon en laptop om je in je werk te faciliteren
• 38 vrije dagen o.b.v. een fulltime dienstverband

 

Hoe kun je solliciteren?
Ben je geïnteresseerd geraakt? Leuk! We ontvangen jouw reactie graag.
Je kunt solliciteren via de sollicitatie button.
Heb je nog vragen? Dat kan! Neem dan contact op met Jacob van der Wal via [email protected] of 06 16 36 34 46

Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 medewerkers zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. We maken onder meer fabrieken, kantoren en ziekenhuizen, bruggen, tunnels en zelfs complete steden klaar voor de toekomst. Zo maken we samen met onze klanten werk van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie.


Projectmanager Industrie

Jouw uitdaging?
Vind jij het belangrijk dat het project optimaal wordt opgeleverd? Overzie jij kansen en uitdagingen binnen een project zoals bijvoorbeeld een Turn Around (TA) en trek je graag de verantwoordelijkheid naar je toe? Dan is de functie van projectmanager industrie bij Equans echt iets voor jou!!
 
Dit ga je doen als projectmanager industrie
Als projectmanager bij Equans ligt jouw focus op de daadwerkelijke realisatie van complexe multidisciplinaire industriële projecten. Op onze locatie hebben wij diverse projecten lopen maar jij zal je voornamelijk bezig houden met de Turn Around (TA) op Dow. Je bent verantwoordelijk voor het goed voorbereiden van de stops. Tijdens de stops houd jij met jouw helicopterview het overzicht en na de stops evalueer je met de klant. 
Tijdens de gehele projectopdracht ben jij – als overkoepelend leidinggevende – dus in staat om één of meerdere projecten te overzien, daadkrachtig te leiden en effectief te bewaken. Je bent direct verantwoordelijk voor het hele projectteam en bent 1e aanspreekpunt van de opdrachtgever. Hier leg je een naadloze verbinding tussen de behoeften van de opdrachtgever en de capaciteiten van onze organisatie.
 
Jouw werkomgeving
Je komt te werken op onze locatie in Hoek. Hier werken diverse teams samen om zo de beste dienstverlening te verzorgen.
 
Wie ben jij? 
• Je hebt een technische opleiding op HBO/WO niveau;
• Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met projectmanagement in een technische omgeving 
• Je kan vanuit kennis & kunde een team enthousiasmeren, coachen en begeleiden;
• Je beschikt over een out of the box denkwijze.
 
Wat bieden wij?
Natuurlijk begrijpen we dat voorwaarden belangrijk voor jou zijn. Daarom bieden we je een mooi pakket, waaronder:
• Salaris tussen € 4000 - 5800,- bruto per maand op basis van ervaring, exclusief vakantiegeld
• Contract voor onbepaalde tijd 
• Flexibele werktijden in overleg mogelijk, zoals 4x9 uur per week
• Lease auto 
• Telefoon en laptop om je in je werk te faciliteren 
• 38 vrije dagen o.b.v. een fulltime dienstverband
• Thuiswerken is in overleg mogelijk 
• Volledig ingerichte werkplek thuis 
• Goede pensioenregeling
• Een prettige werksfeer en fijne collega’s 
• Volop doorgroei- en opleidingsmogelijkheden
 

Hoe kun je solliciteren?
Ben je geïnteresseerd geraakt? Leuk! We ontvangen jouw reactie graag. Je kunt solliciteren via de sollicitatie button. Heb je nog vragen? Dat kan! Neem dan contact op met Richard Berwald via 06 33689482 of door te mailen naar [email protected]

 

Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 medewerkers zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. Wij ontwerpen, bouwen, beheren en onderhouden technische installaties voor onze klanten. Wij helpen onze klanten in het realiseren en versnellen van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie. 


Projectleider Sprinkler

Dit doe je als Senior Projectleider

Als Senior Projectleider ben je werkzaam bij EQUANS. Je komt te werken bij de afdeling Projecten. Deze afdeling houdt zich bezig met het (brand)technisch beveiligen van gebouwen. Wij ontwerpen, monteren en beheren brandmeldinstallaties, ontruimingsinstallaties en sprinklerinstallaties. Vanuit ons specialisme verzorgen wij het volledige traject vanaf het eerste advies t/m inbedrijfstelling en volledige certificering. 

Als Senior Projectleider leid jij de projecten regio breed en ben jij diegene die er voor zorgt dat de projecten, binnen jouw domein, ook werkelijk gerealiseerd worden, van aanvraag tot oplevering ben jij in staat om deze projecten op een gedegen manier te leiden. Je bewaakt de voortgang op commercieel, technisch, financieel en administratief vlak en brengt verslag uit over de voortgang van het project. Daarnaast stuur je de diverse teamleden aan zodat deadlines worden gehaald.

 

Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor verschillende resultaatgebieden en heb je de volgende verantwoordelijkheden:  

  • Je signaleert kansen bij klanten en weet deze te vertalen naar concrete opdrachten. Je kijkt net even iets anders naar die mogelijkheden waardoor je klantwaarde levert en je team motiveert om het beste uit zichzelf te halen;
  • Het herkennen van commerciële uitbreidingsmogelijkheden en anticiperen bij meerwerk. Binnen de projecten zorg je ervoor dat je financieel in control bent, maak je nacalculaties en evalueer je projectresultaten. De behaalde tussentijdse- en eindresultaten rapporteer je aan de Manager Projecten; 
  • Het onderhouden van contacten met diverse projectmanagers aan de klantzijde, leveranciers, onderaannemers en diverse afdelingen binnen EQUANS, zodanig dat dit een effectieve bijdrage levert aan de voortgang van de diverse projecten;
  • Het voorbereiden van de verschillende projecten waarbij je rekening houdt met de organisatie, werkmethoden, planning, inzet van mensen en middelen, ARBO en kwaliteitsnormen, om op deze manier een effectieve en efficiënte uitvoering te laten plaatsvinden. Daarbij toets je financiële haalbaarheid en uitvoeringshaalbaarheid en zorg je ervoor dat projectplannen en forecast worden uitgewerkt;
  • Je draagt zorg voor de uitvoering binnen de afgesproken planning en budgetten, hierbij is zorgvuldige afstemming met de klant van groot belang. Daarnaast zorg je voor een optimale bezetting op de verschillende projecten;
  • Je leidt de projecten zodanig dat de verschillende projectteams op een efficiënte en effectieve manier zijn ingericht met op elkaar afgestemde werkprocessen. Daarnaast werk je binnen de geldende wetgeving en voorschriften en EQUANS werkprocessen;
  • Je houdt rekening met projectrisico’s, gestelde richtlijnen, en kwaliteitseisen;
  • Je evalueert gaandeweg de projecten en stuurt bij waar nodig. 

 

Dit breng jij mee

  • Je hebt een afgeronde technische HBO opleiding;
  • Je hebt bij voorkeur 10 jaar ervaring in het leiden van projecten binnen de Sprinklertechniek en beveiliging, in verschillende markten;
  • Aangevuld met Sprinklertechniek I & II (VSI B en C); NFPA/ FM is een pré;
  • Project management certificaten (IPMA, PMBOK of Prince 2) zijn een pré;
  • Afgeronde opleiding Projecteringsdeskundige of bereid deze te halen;
  • Communicatief vaardig, weet complexe technische oplossingen op verschillende niveaus over te brengen in woord en geschrift;
  • Ziet kansen en gaat hier proactief mee aan de slag;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal. 

 

Kandidaten die nog niet op het gewenste niveau zitten, maar willen doorgroeien naar deze functie nodigen wij uit om te solliciteren.

 

Wat bieden wij je

Naast een aantrekkelijk salaris onderscheidt EQUANS zich met meer mogelijkheden voor een vrije invulling van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij ons ontvang je op basis van je salaris een vast percentage aan benefitsbudget van minimaal 3% van je (bruto) jaarsalaris. Dit kun je o.a. inzetten voor het (ver)kopen van verlofrechten, het investeren in persoonlijke ontwikkeling, het aanpassen van het type leaseauto, het compenseren van de pensioenbijdrage, of het uitkeren van een bedrag als toelage. Daarnaast geldt er een variabele beloningsregeling. 

 Uiteraard krijg je daarnaast alle middelen tot je beschikking die je nodig hebt: een laptop, dubbel scherm op je werkplek, mobiele telefoon en een leaseauto. Daarnaast kun je rekenen op een fijne werkomgeving met betrokken collega’s. 

 

Zo kun je solliciteren

Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Rens Arends via [email protected]  of via 06 238 003 23.

 

Wij zijn EQUANS  

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.
 

 


Uitvoerder/Werkverantwoordelijke Hoog- en Laagspanning

Wil jij als Uitvoerder / Werkverantwoordelijke dagelijks je bijdrage leveren aan projecten in het teken van de energietransitie? Reageer dan snel!

 

Uitvoerder/Werkverantwoordelijke Hoog en Laagspanning, regio Noord

 

Voor onze afdeling Equans Hoogspanning Services (EHS) Noord zijn we op zoek naar een ervaren uitvoerder / Werkverantwoordelijke (WV’er) hoog- en laagspanning. De afdeling EHS richt zich binnen het werkgebied Noord Nederland met name op specialistische dienstverlening aan laag- midden- en hoogspanning installaties. Je werkt bij en voor onze klanten, waaronder netbeheerders, op zeer diverse locaties als; windmolenparken, zonne(solar) parken, hoogspanning stations, middenspanning stations, datacenters, ziekenhuizen en industriële omgevingen met complexe installaties. 

 

Dit ga je doen

De komende jaren staan volop in het teken van de energietransitie. Voor onder andere netbeheerders een uitdagende taak om het netwerk toekomstgeschikt te maken. Daarnaast liggen er bij onze reguliere klanten grote uitdagingen in het realiseren van verduurzaming taakstellingen.

Equans, heeft als doelstelling haar klanten en partners te helpen met het realiseren van haar energie doelstellingen.

Zo gaan we onder andere de komende jaren netbeheerders en industriële klanten helpen met het upgraden van het elektriciteitsnet. Deze veelal complexe projecten vragen om deskundige inzet van uitvoerders / werkverantwoordelijken. De projecten dat wij in uitvoering krijgen nemen in aantallen toe en daarom zijn we op zoek naar een Werkverantwoordelijke (WV) Hoogspanning en Laagspanning met een aanwijzing in het kader van de BEI (HS/LS) in de domeinen distributie en transport.

 

Een willekeurige dag van een uitvoerder

Je bent al vroeg op een projectlocatie aanwezig om samen met de Allround vakbekwaam persoon (AVP) de schakelhandelingen en veiligstelling door te nemen. Nadat jullie beide overtuigd zijn van de juistheid, voeren jullie de schakelhandelingen in de Middenspanning (MS) installatie samen uit en zorgen voor de veiligstellingen.

 

Je draagt vervolgens de veiliggestelde installatie over aan de AVP, drinkt samen met het Equans montageteam nog een kop koffie en bespreekt samen nog even de werkzaamheden van de dag door. Aansluitend ga je door naar een HS schakelstation van een Netbeheerder. Hier ben je in de rol van uitvoerder verantwoordelijk voor het juist en kwalitatief uitvoeren van de werkzaamheden.

 

Je stuurt hierbij het Equans uitvoeringsteam en de onderaannemers aan en hebt dagelijks afstemming met de projectverantwoordelijke van de klant en de projectleider van Equans. Tussendoor maak je tijd vrij om de schakelbrieven en werkplan te schrijven voor een nieuwe klus. In de namiddag stap je opnieuw in je wagen om terug te gaan naar de projectlocatie van eerder vanochtend. 

 

Nadat jij je hebt overtuigd van de juiste montage- en beproevingswerkzaamheden verzorg je samen met de AVP de inbedrijfname van de nieuwe MS installatie. De werkdag is bijna voorbij, je rijdt nog even langs kantoor om een aantal spullen klaar te zetten die het montageteam morgenvroeg  kan inladen voor montagewerkzaamheden op een groot windpark.

 

De werkzaamheden bestaan verder uit:

  • Naast het (in bedrijf en uit bedrijf)schakelen, ben je als WV-er verantwoordelijk voor de afstemming met het bedrijfsvoeringcentrum, de technische oplevering richting de OIV en juiste metingen uit te (laten) voeren voordat de installatie in bedrijf wordt genomen
  • Het beoordelen en organiseren van de inzet tijdelijke energie voorzieningen zoals provisoria en NSA
  • Het controleren van de werkplekken op eventuele risico’s waarbij je goede contacten onderhoud met de ploegleiders wat betreft het toezichthouden op de veiligheidsinstructies en -procedures
  • Het bepalen van procedures voor veiligere werksituaties en het meedenken over verbeterprocessen en installaties
  • Het bijwonen en organiseren van vergaderingen en afstemmen met de opdrachtgever en interne collega’s over de voortgang van het project

 

Dit breng je mee

Waaraan voldoe je nog meer als Werkverantwoordelijke HS/LS: 

  • Je hebt een afgeronde MBO opleiding elektrotechniek op minimaal niveau 4 (bijvoorbeeld energietechniek, TSI of TMI) 
  • Je bent werkverantwoordelijke in de hoog- en laagspanning conform NEN-3140/3840 (STIPEL is een pré) of conform BEI LS/HS VP
  • Je bent in bezit van een VCA vol-diploma 
  • Je hebt ongeveer 5 jaar werkervaring als uitvoerder / werkverantwoordelijke LS/HS
  • Daarnaast heb je ervaring met het uitvoeren en interpreteren van kabelbeproevingen met hoge spanning en 0,1 Hz 

 

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

  • Groot veiligheidsbewustzijn
  • Accuratesse
  • Mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
  • Overtuigingskracht ·
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Stressbestendigheid
  • Plan- en organisatievermogen
  • Bevlogenheid
  • Teamspeler

 

Wat bieden wij je
Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde Equans concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld. 

Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Afhankelijk van je functie horen daar een laptop, telefoon en een tablet bij. Maar ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden. 

 

Wij zijn Equans  

Wereldwijd is Equans marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Als marktleider van Nederland zet Equans met innovatieve concepten en integrale oplossingen de toon voor het succes van klanten in de industriële, utilitaire en onderhoudsmarkten. In onze diensten en producten verenigen we betrokkenheid, intelligentie en vakkennis. Dat zijn de pijlers van onze klant- en oplossingsgerichte mentaliteit, die voortdurend gericht is op verbetering.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button 'solliciteren' of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Leon Hut via [email protected] of telefonisch op 06 825 23 638. 
 


Tendermanager - Zaandam

Tendermanager - Zaandam
 
In de rol van Tendermanager ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en succesvol afronden van tenders binnen de utiliteit, industrie en onderhoud. Hierbij ligt de focus bij bestaande en nieuwe klanten. Heb jij daarom kennis van de installatiebranche en weet jij complexe salestrajecten met veel stakeholders in goede banen te leiden? Dan ben jij de nieuwe collega die wij zoeken. Je weet een goed beeld te krijgen en in te leven in het beslissingsproces van de klant en kan wensen en verwachtingen vertalen naar een winnende tenderstrategie. Hierbij heb je een scherp oog voor commerciële kansen maar ook voor de risico's. Hierbij speel je in op de klantwensen op financieel- en technisch vlak. Maar ook het implementatie proces is hierbij van belang.
 
Wat ga je doen;
• Samenwerken met de sales en marktmanagers voor het inventariseren en analysen van de klantbehoefte om als team tot een winnende aanbieding te komen. 
• Jij bent als Tendermanager de regisseur van het proces om tot de aanbieding te komen. 
• Je slaat een brug tussen de verschillende disciplines en stuurt het door jou samengestelde tender team aan, bestaande uit collega's van o.a. uitvoerende afdelingen en de calculatie afdeling. 
• Jij weet een kwalitatief goed voorstel samen te stellen en te presenteren dat aansluit op de klantvraag. Technisch en financieel sluit het aanbod aan en daarbij weet je het. implementatieproces goed te presenteren 
• Het verzorgen van de planning; je bewaakt de voortgang en het budget voor de offerte en houdt alles onder controle gedurende het gehele salestraject. Daarbij kan je voor inhoudelijke aspecten terugvallen op consultants met technische en of juridische kennis. 
• Je stelt kritische vragen aan je tenderteam over mogelijke technische oplossingen en weet je verzekeren van de best passende aanbieding. 
• Gedurende de tenderfase zorg je voor een goede informatievoorziening aan het team en andere betrokkenen binnen de organisatie. 
• Je ondersteunt na een succesvolle inschrijving de daaropvolgende contractonderhandelingen. Bij opdracht zorg je voor een zorgvuldige overdracht naar het uitvoeringsteam. 
 
FUNCTIE EISEN
• Je bent enthousiast en hebt een sterke drang om onderscheidend en succesvol te zijn en straalt dit ook uit naar je team
• Je hebt HBO werk en denk niveau en bij voorkeur enkele jaren ervaring als tendermanager 
• Je hebt een sterke affiniteit met techniek je bent bekend met de markt waarin Equans zich begeeft 
• Procesmatig ben je sterk en vanzelfsprekend ben je goed op de hoogte van relevante ontwikkelingen in de markt en op het gebied van aanbestedingen en (nieuwe) contractvormen 
 
• Communicatief ben je zeer vaardig en hebt leiderschapskwaliteiten om een team aan te sturen 
• Je bent een verbindende factor die binnen de organisatie de verschillende disciplines tot elkaar weet te brengen 
• Financieel inzicht;
• bekend en vaardig met Windows, Word en Excel;
• Creatief, oplossingsgericht, commercieel, helicopterview, planmatig, communicatief vaardig (in woord en geschrift);
• Kennis van de markt en concurrenten.
   
Wat bieden wij je
• Mogelijkheid tot hybride werken
• Flexibele werktijden.
• Salaris tussen 3800 – 5400 euro bruto, exclusief vakantiegeld (Het kan aangepast worden op basis van werkervaring).
• Laptop, telefoon en een lease auto om je in je werk te faciliteren.
• Goede pensioenregeling.
• Een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op leuke uitjes.
• Een team met getalenteerde collega’s.
• Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
 
Kun je niet wachten om te solliciteren? 
Spreekt deze vacature je aan of heb je nog vragen? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Sunny Lakerveld via [email protected].
 
Wij zijn Equas
Wereldwijd is Equas marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.
 


Senior Manager Projectbeheersing

Senior Manager Projectbeheersing, Zaandam

Ben jij dé professional die verantwoordelijk wil zijn voor de integrale projectbeheersing en ons kan helpen de projecten bij Equans nog beter onder controle te krijgen? Dit jonge ambitieuze team van Managers Projectbeheersing, bestaande uit hoger opgeleide jongens en meiden, wordt als essentieel gezien binnen onze organisatie. Het beheersen van onze projecten heeft binnen Equans top prioriteit en wordt breed gedragen. Wij zoeken een Manager Projectbeheersing voor onze grote onderhoudscontracten.

 

Dit ga je doen

De manager projectbeheersing is de verbindende factor binnen de integrale projectbeheersing van een onderhoudscontract of een aantal onderhoudscontracten. Je coördineert de projectbeheersingsaspecten binnen de teams en staat dus in nauw contact met de andere IPM-rollen (integraal project management). Je hebt een belangrijke advies- en signaleringsfunctie richting de projectmanager en het lijnmanagement terwijl je actief meewerkt in de projecten. Als jij ziet dat processen niet goed verlopen, kengetallen afwijken van de norm of tooling en standaarden niet goed toegepast worden grijp je in en stuur je bij.

 

Omdat we elke dag een beetje beter willen worden, draag je verbeteringen aan van huidige procedures, werkprocessen en applicaties op het gebied van projectbeheersing. Je definieert de informatiebehoefte binnen de contracten en communiceert op proactieve wijze met interne en externe stakeholders.

 

Je voornaamste werkzaamheden bestaan dus uit:

  • Ondersteunen, trainen, coachen en motiveren van de projectteamleden inzake projectbeheersing en begeleiden van junior Managers Projectbeheersing;
  • Coördineren van planningsactiviteiten;
  • Coördineren en samenstellen van project- en voortgangsrapportages (voortgang, financiën, informatie, kwaliteit en risico's);
  • Het (laten) toepassen van standaard structuren, processen, tooling, en dashboarding binnen de projecten;
  • Adviseren en mede implementeren van procesverbetering en optimalisaties;
  • In contact staan met de verschillende interne- en externe belanghebbenden;
  • Een adviserende rol uitoefenen richting de organisatie.

 

Dit breng je mee

  • Tenminste een afgeronde HBO of WO opleiding;
  • Zeven tot tien jaar relevante werkervaring met projectbeheersing binnen een onderhoudsomgeving;
  • Ervaring met het inventariseren, kwantificeren en vastleggen van risico’s binnen een contract;
  • Bij voorkeur kennis van SAP, Relatics, Primavera P6 en/of MS Project;
  • Woonachtig binnen een straal van ongeveer 45 minuten van Zaandam.

 

Competenties:

  • Je herkent jezelf in onderstaande competenties:
  • Verbinder
  • Analytisch
  • Hoog abstractievermogen
  • Pragmatisch

 

Wat bieden wij je

  • Een salaris tussen €4.000,- en €6.000,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. Het exacte salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring;
  • Laptop, telefoon en thuiswerkmogelijkheden met een uitstekende thuiswerkregeling;
  • Voor het reizen van en naar je werk krijg je veel keuzevrijheid en duurzame opties om te reizen. Dus of je nu met de auto, de trein of liever met de OV-fiets naar je werk of de klant gaat: je reist zoals jij dat wilt, tegen eerlijke vergoedingen;
  • Goede secundaire voorwaarden zoals 38 vrije dagen per jaar bij een dienstverband van 40 uur per week, pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten;
  • Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt;
  • Je wordt onderdeel van een jong en ambitieus team met verschillende doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

 

Wij zijn Equans

Wereldwijd is Equans marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij Equans werken we aan omvangrijke infrastructurele projecten door heel Nederland. Denk hier aan complexe technische opdrachten voor tunnels en bruggen, sluizen en verkeerssignalering. Maar ook aan verkeerscentrales en energieprojecten zoals oplossingen voor elektrisch vervoer, Smart Grids en windparken. We zetten innovatieve techniek in op een efficiënte en duurzame manier. Teamwork en uitwisseling van kennis en kunde vormen de basis van ons succes.

 

Zo kun je solliciteren

Interesse en spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de onderstaande button 'solliciteren'. Vul het online sollicitatieformulier zo volledig mogelijk in en vergeet niet je CV en motivatiebrief mee te sturen. Heb je nog vragen over deze functie? Dan kan je e-mailen naar [email protected] of bellen naar 06 – 13 86 04 64.


Technisch Manager Assetmanagement

Wil jij verantwoordelijk zijn voor een team met maintenance engineers? Wij zijn op zoek naar iemand met een heldere visie op assetmanagement en die deze visie weet te vertalen naar de specifieke klantvraag. Wij zoeken een Technisch Manager in Dordrecht of Zaandam.

 

Dit ga je doen als Technisch Manager Assetmanagement Dordrecht of Zaandam

Als Technisch Manager geef je leiding aan een operationeel team met een serviceleider als verantwoordelijke en een team maintenance engineers. De technisch manager is verantwoordelijk voor het beheersen van de eisen en risico’s vanuit techniek en organisatie. Je bent een generalist en hebt het vermogen mens, techniek en processen samen te brengen.

 

Je voornaamste werkzaamheden bestaan uit:

  • Zorgdragen voor de voorbereiding van technische processen ten aanzien van meerjarig onderhoud en/of projecten;
  • Zorgen dat de technische oplevering tijdig, conform contracteisen, kwaliteits- en Arbo-eisen alsmede binnen de werkbegroting plaatsvindt;
  • Zorgdragen voor de juiste werkmethoden, overall planning, integrale veiligheid en kwaliteitszorg. Zodanig dat een veilige, effectieve en efficiënte uitvoering zoveel mogelijk gewaarborgd is. Afstemmen met overige disciplines zoals omgevingsmanagement, projectbeheersing en projectmanagement;
  • Effectief onderhouden van contacten met opdrachtgevers, leveranciers, onderaannemers, evt. collega-aannemers en derden. Eerste aanspreekpunt voor techniek vanuit opdrachtgever;
  • Verantwoordelijk voor de technische (proces)eisen in een project. Sturen op en bewaken van de voortgang op de inrichting en werking van het OMS, KPI’s, verbeter- en investeringsvoorstellen, constateringen en VTW’s en continu verbetering van alle (technische)processen middels de PDCA-cyclus.

 

Dit breng je mee

  • HBO opleiding richting bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde of Elektrotechniek;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare relevante werkervaring, waarvan minimaal 5 jaar binnen de projectleiding en/of meerjarig onderhoud infra objecten;  
  • Aanvullende opleiding(en): normen en voorschriften zoals NEN 1010, NEN3140, VCA VOL, NEN 3140 en Praktisch Projectmanagement;
  • Heeft kennis van maintenance engineering, onderaannemers en toeleveranciers,  contractkennis UAV-GC en MS Office-pakketten

 

Competenties

Je herkent jezelf in de onderstaande competenties:

  • Nauwkeurig
  • Vakkundig
  • Flexibel
  • Boeien en binden

 

Wat bieden wij je

  • Een salaris tussen €4.500,- en €6.600,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. Het exacte salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring;
  • Laptop, telefoon en thuiswerkmogelijkheden met een uitstekende thuiswerkregeling;
  • Voor het reizen van en naar je werk krijg je veel keuzevrijheid en duurzame opties om te reizen. Dus of je nu met de auto, de trein of liever met de OV-fiets naar je werk of de klant gaat: je reist zoals jij dat wilt, tegen eerlijke vergoedingen;
  • HAY: Goede secundaire voorwaarden zoals 30 vrije dagen per jaar bij een dienstverband van 40 uur per week en 3% benefitsbudget, pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten;
  • Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt.

 

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Esther Willemse via [email protected] of telefonisch op 06 138 604 64.

 


(Senior) Projectleider Infra

(Senior) Projectleider Infra, Dordrecht of Zaandam

Wil jij als (senior) projectleider samenwerken aan een duurzaam bereikbaar Nederland? Als projectleider bij Equans Infra & Mobility ga jij je bezighouden met het renoveren, bouwen en verduurzamen van installaties en automatisering van bruggen, sluizen, tunnels, bediencentrales en andere infrastructurele objecten. Voorbeelden van projecten waar wij ons mee bezighouden zijn bijvoorbeeld het vervangen van de verlichting van de Leidsche Rijn Tunnel, het ontwerpen en bouwen van alle technische installaties en de industriële automatisering van de Nieuwe Sluis Terneuzen of het op afstand bedienbaar maken van de Schinkelbruggen.

 

Stuk voor stuk complexe werken waar samenwerking, inhoudelijke kennis en persoonlijke competenties met elkaar gecombineerd moeten worden om succesvol te zijn. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging?

 

Dit ga je doen

Als projectleider heb je een uitdagende en brede rol. Je bent hét gezicht van onze organisatie richting opdrachtgevers, onderaannemers, leveranciers en de omgeving. Daarnaast geeft je leiding aan jouw projectteam. Je bent actief betrokken bij tenders en het opstellen van offertes én draagt de eindverantwoordelijkheid voor het eindresultaat van jouw projecten. Afhankelijk van de omvang van de projecten heb je één of meerdere projecten tegelijkertijd onder jouw hoede.

 

Dit breng je mee

  • Tenminste een afgeronde technische HBO opleiding;
  • Minimaal drie jaar werkervaring als projectleider in de infra wereld (of gerelateerd);
  • Bekend met en in staat om te werken met UAV en UAV-GC contracten en SCB methodiek;
  • Aantoonbare ervaring met plan- en projectmatig werken.

 

Competenties

Je herkent jezelf in de onderstaande competenties:

  • Resultaat gericht
  • Commercieel denkend
  • Communicatief vaardig
  • Samenwerkend en verbindend
  • Procesmatig
  • Flexibiliteit en veerkracht

 

Wat bieden wij je

  • Een salaris tussen €4.000,- en €6.400,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. Het exacte salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring;
  • Goede balans tussen thuiswerken en werken op kantoor of bij de klant;
  • Goede secundaire voorwaarden zoals 30 vrije dagen per jaar bij een dienstverband van 40 uur per week en 3% benefitsbudget, pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten;
  • Telefoon en laptop van de zaak;
  • Mobiliteitsbudget, welke je ook gewoon kan inzetten voor een leaseauto;
  • Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbox. Voor vragen kun je contact opnemen met Esther Willemse via [email protected] of telefonisch op 06 138 604 64.