Senior Calculator/Cost Engineer W

Realisatie van duurzame projecten; multidisciplinair en op maat gemaakt binnen budget en binnen planning. Die moeten gewoon goed begroot zijn. Pak jij de verantwoordelijkheid voor een goede begroting?

 

Bij ons betekent calculatie en cost engineering: multidisciplinair, werkzaam aan verwerving van projecten aan de voorkant gezien vanuit een kosten perspectief. Waarbij je vanuit onze bedrijfsvisie “EQUANS laat duurzaamheid voor je werken” een bijdrage levert aan een CO2-neutrale toekomst.

 

Aan ons de taak om projecten te begroten waarbij we een goede basis leggen voor het realiseren van projecten binnen de gestelde financiële bedrijfsdoestellingen.

Onze begrotingen kenmerken zich door een goede balans tussen de wensen van onze opdrachtgevers, het wettelijk kader, onze duurzaamheidsambities en uiteraard onze uitvoeringsexpertise.

 

De calculaties van de projecten worden uitgevoerd door de afdeling calculatie, een matrixafdeling die zowel licht industriële als utilitaire projecten oppakt geheel ter ondersteuning van onze utilitaire vestigingen in Zuid Nederland.

 

Door de grote hoeveelheid aan klanten en de daarbij horende diversiteit aan werkzaamheden kom je te werken in een complexe, maar uitdagende omgeving. Allen een andere tak van sport, met ieder zijn eigen uitdagingen.

 

In jouw rol als calculator / cost engineer ga jij de klantvraag uitwerken tot een gedegen begroting, waarbij je het optimum zoekt tussen diepgang en nauwkeurigheid afhankelijk van de verstrekte informatie en de project fase. Het ene moment maak je dus een detail calculatie en het volgende moment zul je op basis van een concept ontwerp een grove begroting opzetten. Waarbij je ook de kansen en risico’s in kaart brengt en kwantificeert.

 

Je krijgt in dit proces naast de klanten te maken met diverse stakeholders, zoals adviseurs, projectleiders en directievoerder etc. Buiten deze stakeholders heb je ook te maken met de wettelijke kaders en de kaders van EQUANS. Je werkt regelmatig gezamenlijk met anderen in tender teams om zo tot een winnende aanbieding te komen.

 

Binnen calculatie en cost engineering bieden we verschillende richtingen die we graag met je bespreken, zodat je je maximaal kunt ontwikkelen in je interesse gebied.

 

Dit ga je doen als Cost Engineer

De werkzaamheden van een calculator / cost engineer zijn als volgt:

  • Adviseren van organisatie in de te volgen calculatie strategie.
  • Het begroten van projecten op basis van een functionele vraag tot en met het calculeren van een uitgewerkt ontwerp/bestek.
  • Onderhouden van contacten met leveranciers en derden inclusief het aanvragen van werkzaamheden en leveringen bij leveranciers of derden.
  • Het opzetten van risico analyses inclusief kwalificeren en kwantificeren van de risico’s en kansen.
  • Het opnemen van werkzaamheden op locatie.
  • Coördineren met teamleden (2 tot 3 collega’s) van andere disciplines.
  • Optimaliseren van de begroting samen met uitvoering.
  • Door ontwikkelen calculatie normen en best practices.
  • Ontwikkelen van kengetallen voor begrotingen.

 

Dit verwachten wij van jou als calculator/cost engineer.

  • Je hebt HBO werk- en denk niveau
  • Je hebt kennis van werktuigbouwkunde (mogelijk aangevuld met MIT of HIT opleiding)
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie richting werktuigbouwkunde
  • Je hebt ervaring met het aansturen van een tenderteam (bijvoorbeeld collega calculators E, M&R en Beveiliging)
  • Je bent beschikbaar voor 32-40 uur per week
  • Je woont in de omgeving van Maastricht gezien dat de standplaats is.

 

Wat bieden wij je

Naast dat je bij EQUANS meewerkt aan  innovatieve , duurzame en energiebesparende oplossingen, werk je binnen een ambitieuze inkoopafdeling en bieden we je een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden en  natuurlijk een aantrekkelijk salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij een dienstverband van 40 uur per week 38 vrije dagen per jaar zodat werk en privé goed in balans zijn te houden.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij EQUANS werken we met een team specialisten aan ontwerp, realisatie, onderhoud & beheer en exploitatie van technische installaties. We richten ons op complexe (nieuwbouw) projecten, klantspecifieke opdrachten, services & onderhoud en kennisontwikkeling. We zetten innovatieve techniek in op een efficiënte en duurzame manier. Onze opdrachtgevers waarderen het dat we ons inleven in hun behoeften voor we een oplossing op maat aanbieden.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button 'solliciteren' of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Margot Antens via [email protected] of telefonisch op 06 519 519 40.


Proces Control Manager Finance

Binnen het Finance domein zijn we op zoek naar een Proces Control Manager.

 

Dit ga je doen als Proces Control Manager Finance

Als PCM Finance lever jij een belangrijke bijdrage aan de uitdagende doelstellingen van de EQUANS groep om de processen binnen het procesdomein Finance efficiënter te maken en te optimaliseren. Daarnaast heb je een onafhankelijke functie die aanvullende zekerheid verschaft aan het management van EQUANS Nederland omtrent de beheersing, effectiviteit en efficiëntie van de bedrijfsvoering, betrouwbaarheid van de financiële verslaglegging en compliance met geldende wet- en regelgeving. In deze functie geef je functioneel en hiërarchisch leiding aan een proces expert (1 fte).

Je hebt een sterk ontwikkeld gevoel voor finance én IT. Met je drive om continu te verbeteren draag je bij aan het efficiënter maken van processen en het verbeteren van onze dienstverlening naar onze (interne) klanten. Onze organisatie en processen bieden vele uitdagingen, zijn soms omvangrijk en complex, maar je hebt gevoel voor het herkennen van de hoofdlijnen en verbanden. Door de hele keten te overzien, verbanden te leggen en visie te ontwikkelen, stel je makkelijk prioriteiten en hak je knopen door. Doel- en resultaatgericht werken gaat daarmee gepaard. Of je project nu gericht is op het optimaliseren van processen, het doorvoeren van wettelijke wijzigingen, of aanpassen van beleid, je neemt vol enthousiasme je omgeving mee. Je bent sensitief, speelt in op je omgeving en kunt goed schakelen met stakeholders op verschillende niveaus.

Je adviseert het (senior) management proactief om goede keuzes te maken. Je komt daarbij met ideeën en je bent in staat om de status quo te challengen. Je implementeert procesverbeteringen keten breed, waarbij je met jouw enthousiasme zorgt dat je je omgeving mee krijgt in de veranderingen zodat deze verankeren binnen de organisatie. Verankering doe je ook door het kennisniveau van de operationele collega’s te vergroten door te zorgen voor actuele werkinstructies en het vormgeven/faciliteren van opleidingen. Daarnaast monitor je of de processen worden nageleefd.

 

De belangrijkste activiteiten in deze functie zijn:

  • Het stimuleren van het delen van best practices, samenwerking en het gebruik van processen, middelen en expertise in de business op het gebied van Finance
  • Het continu richting geven aan en begrijpen en beoordelen van de operationele en commerciële wensen en eisen t.a.v. de dienstverlening van Finance om te helpen de prestaties van de organisatie te verbeteren
  • Het overzien van de Risk Management strategie van het bedrijf en de bedrijfsonderdelen en het inrichten en monitoren van risico mitigerende acties
  • Het analyseren van en het adviseren over potentiële verbeteringen op het gebied van business processen, waarbij de verbeteringen integraal beschouwd worden vanuit meerdere disciplines
  • Invulling van de Product Owner rol voor Finance binnen de gehanteerde Agile methodiek
  • Ontwikkeling en uitvoering van de Internal Control roadmap voor EQUANS Nederland en richting geven aan en assisteren van de lokale ’Internal Control Coördinatoren in de bedrijfsonderdelen
  • Plannen, begeleiden en uitvoeren van interne audit en control opdrachten
  • Relatiemanagement: je onderhoudt relaties met stakeholders binnen en buiten het procesdomein Finance en bent zonodig ook aanspreekpunt voor ons hoofdkantoor in Parijs.

 

Dit breng je mee

  • Een academisch werk- en denkniveau, een afgeronde Finance opleiding en minimaal 7 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Ervaring met leidinggeven
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden. Je bent toegankelijk voor collega’s, luistert goed, communiceert open. Je bent tactvol, eerlijk, integer en komt krachtig en geloofwaardig over
  • Je bent analytisch en kan conceptueel te denken
  • Klant- en resultaatgericht; je bent in staat om een afweging te maken tussen “need to haves” en “nice to haves”
  • Je bent sensitief en toegankelijk, speelt in op je omgeving en kunt goed schakelen met stakeholders op verschillende niveaus
  • Je neemt anderen mee in de ontwikkeling van een nieuwe werkwijze en draagt de voordelen daarvan uit, je stimuleert veranderingsgezindheid en eigen verantwoordelijkheid binnen de organisatie
  • Je bent in staat om een relatie op te bouwen en te onderhouden met collega’s in het ExCom, het kernteam, de lokale procesmanagers, en de centrale ICT- en Kwaliteitsafdeling
  • Kennis/ervaring/affiniteit met ICT applicaties, waaronder SAP. Niet zozeer inhoudelijk systemen/applicaties doorgronden, maar wel kunnen snappen waar het over gaat en samen met de Procesexperts (inhoudelijke kennisdragers) ontwikkelen en verbeteren

 

Wat bieden wij

Vrijheid, kansen om jezelf te ontwikkelen en een werkomgeving waar jouw mening telt. Naast een aantrekkelijk salaris biedt EQUANS een beloningsregeling én een vast percentage aan benefitsbudget van minimaal 3% van je (bruto) jaarsalaris dat je vrij kunt invullen. Dit kun je onder andere inzetten voor het kopen van verlofrechten, investeren in persoonlijke ontwikkeling, compenseren van de pensioenbijdrage of het uitkeren van een bedrag als toelage.

 

Voor het reizen van en naar je werk krijg je veel keuzevrijheid en duurzame opties om te reizen. Dus of je nu met de auto, de trein of liever met de OV-fiets naar je werk of de klant gaat: je reist zoals jij dat wilt, tegen eerlijke vergoedingen. Werk je graag een of twee dagen vanuit huis? Dan bespreken we graag de mogelijkheden met jou.

 

Natuurlijk hebben wij een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. Uiteraard krijg je daarnaast alle middelen tot je beschikking die je nodig hebt, zoals een laptop en een mobiele telefoon.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Zo kun je solliciteren

Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Naast jouw cv ontvangen we ook graag jouw motivatie.

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole Bieshaar (Corporate Recruiter) via [email protected] of telefonisch/whatsapp op 06 15 09 59 95.

 


BU Controller / Sr. Projectcontroller

Weet jij technische projecten financieel in control te houden?  Zijn termen als forecasten, eigenaarschap en monitoren je op het lijf geschreven? Heb jij passie voor Finance en Techniek? Bijt jij je vast in Projecten en wil jij Projectcontrol bij EQUANS verder professionaliseren? Dan is EQUANS op zoek naar jou en ontvangen wij graag jouw cv en motivatie.

Dit ga je doen als BU Controller / Sr. Project Projectcontroller
Je borgt te allen tijde een transparante, betrouwbare en efficiënte financiële bedrijfsvoering en ondersteunt daarmee de Projectmanager(s) bij de financiële beheersing van projecten en/of contracten. Bij onze projecten kun je denken aan complexe multidisciplinaire werken van strategische waarde in de marktsegmenten Petrochemie, Food & Pharma, Op- en Overslag en Energie & Afval.

Je voornaamste werkvelden bestaan uit:

  • Je stuurt een team aan bestaande uit, Projectcontrollers en (Sr) Projectadministrateurs
  • Het bewaken van het budget en planning, de (POC) resultaatverantwoording en cashflow van meerdere grote projecten.
  • Het bijwonen van OHW gesprekken van de binnen de BU lopende contracten en projecten
  • Het onderhouden van de budgetten en forecasten binnen het ERP pakket.
  • Het samenstellen hierover van betrouwbare financiële voortgangsrapportages van de BU en bespreken daarvan met de BU verantwoordelijken en Manager Finance & Control
  • Het bewaken van gestelde KPI’s en het uitoefenen van risicomanagement.
  • Het je eigen maken van contracten en vaststellen dat deze in financiële zin worden nageleefd.
  • Het bijstaan van de projecteigenaar en helpen op administratieve vlak.
  • Het beoordelen van projectplannen en -besluiten op financiële consequenties en risico’s en bijdragen aan de beheersing hiervan.
  • Het proactief onder de aandacht brengen van financiële risico’s en ontwikkelingen bij de BU verantwoordelijken en Manager Finance & Control.
  • Het monitoren van de uitvoering van administratieve taken en juiste toepassing van financiële en relevante externe wet- en regelgeving;
  • Je stelt kritische vragen en bent een sparringpartner voor de projectmanager;
  • Maakt onderdeel uit van projecten die zijn gericht op de (door) ontwikkeling van de financiële organisatie en is verantwoordelijk voor de implementatie van de (project) resultaten binnen een businessunit

 

Dit breng je mee

  • Afgeronde HBO/WO opleiding
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen met Project Control
  • Kennis van risico- en projectmanagement in een ( technische ) projectenomgeving
  • Meerdere jaren ervaring in een leidinggevende functie
  • Gewend te werken in / met projectteams – een teamplayer
  • Gewend te werken met ERP pakketten zoals SAP
  • Kritisch oplossingsgericht
  • Analytisch sterk
  • Open en eerlijk
  • Communicatief vaardig en weet zowel financiële als operationele collega’s mee te nemen
  • Iemand die zaken beet pakt en voor elkaar krijgt
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

 

Wat bieden wij je
Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waarondereen laptop en telefoon. Maar ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

Wij zijn EQUANS
Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

Bij onze vestiging in Rotterdam sta je midden in de Rotterdamse Industrie. We werken bij uiteenlopende industriële klanten in de Petrochemie, Op- en Overslag, Food en Farmacie. Dagelijkse leveren we technische oplossingen die bijdragen aan de duurzaamheid en efficiëntie van onze opdrachtgevers. Of het nu gaat om slimme ontwerpen, kleine revisies, grootschalige nieuwbouwprojecten of onderhoud en beheer. Wij zijn van alle markten thuis. Kom het verschil maken in het industriële hart van Nederland.

Zo kun je solliciteren
Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Arnold Bos via [email protected]  of telefonisch op 06 – 41 99 07 37.


Financieel Administratief Medewerker

Ben jij de nauwkeurige medewerker met oog voor detail, die het leuk vindt om samen met je teamgenoten de financiële administratie bij EQUANS op rolletjes te laten verlopen?

 

Dit ga je doen als Financieel administratief medewerker bij EQUANS

Als Financieel administratief medewerker voer je administratieve werkzaamheden uit, beheer je de financiële administratie(s) en informeer of rapporteer je aan in- en/of externe stakeholders. Dit doe je samen met 2 collega’s in dezelfde functie.

 

Dit zijn o.a. je taken en verantwoordelijkheden:

  • Inkomende en uitgaande betalingen verwerken (bankverwerking en betalingen uitvoeren)
  • Het verwerken van memorial boekingen
  • Het verwerken van order aanvragen
  • Aanvragen van bank- en concerngaranties
  • Het controleren en verwerken van onkosten declaraties
  • Andere voorkomende werkzaamheden die voortkomen uit bovenstaande werkzaamheden
  • Ondersteunende taken voor de vestiging administrateur
  • Maand-, kwartaal- en jaarrapportages opstellen en inzichtelijk maken waar verbeteringen mogelijk zijn.

Dit breng je mee

Als financieel administratief medewerker heb jij gevoel voor cijfers, ervaring met boekhouden en een oplossingsgerichte instelling. Het is vooral belangrijk dat je het volgende meebrengt:

  • Een MBO opleiding met een financiële achtergrond
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als financieel medewerker
  • Focus op details en oog voor kwaliteit
  • Beschikbaarheid van 32 of 40 uur per week
  • Je werkt graag samen, deelt informatie met anderen, ondersteunt collega’s in hun werkzaamheden en hebt een flexibele instelling
  • Uiteraard ben je cijfermatig sterk en werk je nauwkeurig
  • Communicatief vaardig
  • Ervaring met SAP is een pré

 

Wat bieden wij je 

Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

Naast aandacht voor persoonlijke (door) groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Van ons krijg je natuurlijk een laptop en telefoon. Maar ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

Zo kun je solliciteren
Heb je interesse en spreekt deze vacature je aan? Reageer dan zo snel mogelijk via de button 'solliciteren'. Graag ontvangen we behalve een CV ook een motivatiebrief.

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole Bieshaar via [email protected] of telefonisch/whatsapp op 06 – 15 09 59 95.

 


Financial Accountant

Ben jij een zelfstandig werkende financial met goede communicatieve vaardigheden die gaat voor de puntjes op de i? Zoek je een job waar je samen met je leuke collega’s zorgt voor dé sturingsinformatie van de grootste technische dienstverlener van Nederland? Je bent van harte welkom in het team!

 

Dit ga je doen als Financial Accountant bij EQUANS

Als Financial Accountant ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de juiste en volledige beheersing van de financiële verantwoording voor diverse entiteiten die onder de verantwoordelijkheid vallen van EQUANS Nederland. Je staat daarbij in contact met operationele stakeholders en Finance Managers (Business control) om de benodigde informatie te verkrijgen, verwerken, interpreteren en te challengen. In deze functie rapporteer je aan Je rapporteert in de functie aan de Manager Accounting, Reporting en Treasury en werk je in een team met nog 4 andere Financial Accountants.

 

Dit zijn je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Je verzorgt de maand-/ kwartaal- en jaarafsluitingen
  • Je analyseert en beheert de balans en de verlies- en winstrekening van jouw bedrijfsonderdelen conform IFRS accountingvoorschriften
  • Het opstellen en verantwoorden van financiële rapportages (managerial & statutair)
  • Het voorbereiden van audits en je bent aanspreekpunt voor accountants en het opvolgen vanuit de audits voortvloeiende aanbevelingen
  • Het voeren van grootboekbeheer en het administratief beheer van de activa
  • Het uitvoeren van tax accounting werkzaamheden
  • Je geeft algemene ondersteuning bij administratieve vragen
  • Het structureren, analyseren en rapporteren van historische en toekomstgerichte financiële gegevens t.b.v. informatievoorziening aan business partners, projectleiders, management en directie
  • Samen met de business interpreteer je cijfers en help je bij het opstellen van analyses, zodat de Finance Manager hierop aanvullend het gesprek kan aangaan met de business
  • Je bent altijd op zoek naar verbetermogelijkheden, initieert zelf en biedt ondersteuning bij continu verbeterprogramma’s
  • Je stelt de statutaire jaarrekeningen volgens Dutch GAAP van de juridische entiteiten op
  • Het beheren en effectief en efficiënt inzetten van rapportage tools, waardoor de technische mogelijkheden optimaal worden benut
  • AO/IC onderhouden en verbeteren die horen bij je verantwoordelijkheidsgebied.

 

Dit breng je mee
Als Financial Accountant breng je de volgende ervaring en competenties met je mee:

  • Je hebt een opleiding Bedrijfseconomie of Accountancy afgerond en aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
  • Je bent ongeveer 3-7 jaar werkzaam geweest in een vergelijkbare rol binnen een veranderende omgeving
  •  Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (Nederlands en Engels), in woord en geschrift
  • Je bent in staat om mee te kunnen denken met de verschillende afdelingen, bent een business challenger en geeft vanuit je finance rol mede sturing aan de organisatie. Hierin toon je persoonlijk leiderschap
  • Je werkt nauwkeurig en hebt een proactieve houding in het benaderen van je stakeholders
  • Je bent een zelfstandig opererende professional die goed samenwerkt en altijd op zoek is naar verbetermogelijkheden
  • Ervaring met IFRS en Dutch GAAP is een pré.

 

Wat bieden wij je 

Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

 

Naast aandacht voor persoonlijke (door) groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Van ons krijg je natuurlijk een laptop en telefoon. Maar ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

Zo kun je solliciteren
Heb je interesse en spreekt deze vacature je aan? Reageer dan zo snel mogelijk via de button 'solliciteren'. Graag ontvangen we behalve een CV ook een motivatiebrief.

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole Bieshaar via [email protected] of telefonisch/whatsapp op 06 – 15 09 59 95.
 


Teamleider Afdeling Calculatie

Ben je op zoek naar een uitdagende baan waarbij je een spil bent tussen Commercie en de operationele business én waarbij jouw technische knowhow goed van pas komt? Dan is de functie van Teamleider, afdeling Calculatie bij EQUANS in Arnhem zeker iets voor jou!

 

Dit ga je doen

Als Teamleider van de afdeling calculatie ben je zelfstandig verantwoordelijk voor het opstellen van calculaties en (technische) kostenbegrotingen van de door engineers ontworpen installaties. Je bent tevens hét centrale aanspreekpunt voor engineers en projectleiders als het gaat om de begroting van modificaties aan, én bouw van, geavanceerde installaties. De projectbudgetten variëren hierbij van enkele tienduizenden euro’s tot over de 2,5 miljoen euro. Als Teamleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing van een tweetal Calculatoren en het begeleiden van de interne processen en ben je in staat om samen tot een succesvolle aanbieding te komen.

 

Wat zijn je verantwoordelijkheden:

  • Op basis van (deel)bestekken, tekeningen en engineeringsactiviteiten maak je prijsberekeningen en draag je zorg voor correcte en tijdige calculaties en/of kostenbegrotingen. Ook het opstellen van offertes, het maken en uitwerken van voorontwerpen van installaties en het bezoeken van locaties voor het opnemen van werkzaamheden maakt onderdeel uit van jouw takenpakket. Naast de aansturing van 2 medewerkers en de interne processen ben je regelmatig in overleg met projectleiders en de salesmanager over de totstandkoming van offertes en nieuwe aanvragen. Continu neem je het begrotingsproces kritisch onder de loep en waar nodig draag je proactief verbeteringen aan en weet je deze te implementeren.
  • Deze veeleisende omgeving vraagt naast technische “knowhow” ook veel van je interpersoonlijke kwaliteiten. De wil om je te ontwikkelen in deze sterk veranderende omgeving is dan ook een voorwaarde om succesvol te zijn in deze rol.
  • Service gericht inspelen op de wensen van de (interne) klant door het leveren van functionele oplossingen is iets wat naadloos bij jou past.

 

Herken je jezelf in bovenstaande uitdagend profiel of denk je met de juiste begeleiding deze uitdaging aan te gaan? Reageer dan direct! We komen graag met je in gesprek.

 

Dit breng je mee

  • Een afgeronde technische HBO opleiding, bij voorkeur elektrotechnisch maar werktuigbouwkunde mag ook;
  • Meerjarige ervaring als calculator of Cost Engineer van technische installaties;
  • Cijfermatig sterk en communicatief zeer vaardig.
  • Een servicegerichte, dienstverlenende instelling;
  • Servicegerichte werkhouding en weten in te spelen op de wensen van de (interne) klant;
  • Open in communicatie en duidelijk gericht op een goede werksfeer en respectvolle samenwerking;
  • Verklaring omtrent gedrag/betrouwbaar kunnen overleggen is een vereiste.

 

Wat bieden wij je
Vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij deze functie horen ook een laptop en een telefoon. Het zijn immers jouw gereedschappen. Verder hebben wij ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op onder andere uitjes. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden. 

 

Wij zijn EQUANS
Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij EQUANS in Arnhem ben je onderdeel van het grote EQUANS concern maar kom je te werken in een organisatie met een sterk regionaal karakter waarbij je veel contact hebt met (bestaande) klanten uit de regio, zowel industrieel als utilitair.

 

Zo kun je solliciteren

Solliciteer meteen via de button en upload je cv met motivatie! Vragen over deze vacature? Mail via [email protected] of bel 06-51951940.

 


Junior Buyer

Voor de versterking van de afdeling Procurement  binnen de entiteit West-Nederland zoeken wij een Junior Buyer die het een uitdaging vindt om mee te werken aan de verdere ontwikkeling van Procurement. Je bent commercieel en communicatief goed onderlegd. Met jouw goede communicatieve vaardigheden weet je verbindingen te leggen in de interne organisatie, maar natuurlijk ook met leveranciers. Je bent resultaatgericht en iemand die niet schroomt om het voortouw te nemen waarbij je het overzicht weet te bewaren en waarin vrijwel alle situaties naar EQUANS voordeel weet om te buigen.

 

Dit ga je doen als Junior Buyer

Na een gedegen inwerkperiode ben je verantwoordelijk voor het inkoopproces voor meerdere klanten, waarbij je services-contracten en modificatie-contracten gaat inkopen. Als Junior Buyer maak je onderdeel uit van tender- en klantteams en ben je de schakel tussen de leveranciers en de interne klant waarvoor je verantwoorde leverancierskeuzes maakt. Je voert aanvraagtrajecten uit en onderhandelt met leveranciers waarna je de noodzakelijke inkoopopdrachten en contracten opstelt. Om dit te kunnen doen tegen de meest optimale condities (prijs, levertijd, kwaliteit, serviceaspecten, etc.), zorg je voor een uitgebreide marktkennis en maak je gebruik van het lokale en landelijke inkoopnetwerk binnen EQUANS. In de tenderfase betrek je leveranciers al in een vroeg stadium (ESI) en maak je afspraken met hen om de klantopdracht binnen te halen.

 

Het werkgebied is tweeledig. Enerzijds werk je voor 50% dedicated voor de klant KLM en anderzijds werk je voor 50% voor meerdere klanten.

 

Het KLM-contract is onderdeel van de VOF 4AMS. 4AMS is verantwoordelijk voor het technisch beheer en onderhoud van de enorme vastgoedportefeuille van KLM. In deze zeer dynamische omgeving ben je hét aanspreekpunt voor de operationele organisatie van 4AMS voor alles wat met leveranciers en de onderaannemers voor het onderhoud te maken heeft. Daarnaast liggen er de nodige kansen om in nauwe samenwerking met leveranciers en onderhoudspartners te komen tot optimalisatie van de meerjarige onderhoudsplannen.

 

Dit breng je mee

Voor deze uitdagende functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die:

  • Beschikt over een MBO of HBO opleiding in de richting van techniek, werktuigbouw of elektrotechniek;
  • Je hebt enige werkervaring of affiniteit met inkoopwerkzaamheden;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en kunt zelfstandig te werk gaan, daarnaast ben je ook een goede teamplayer;
  • Verder ben je je proactief en heb je een goed inschattingsvermogen;
  • Verder zoeken we een stevige persoonlijkheid die zichzelf continue wil ontwikkelen en de ambitie heeft om tot de besten te behoren binnen het domein van Procurement bij EQUANS.

 

Wat bieden wij je

Naast dat je bij EQUANS meewerkt aan  innovatieve , duurzame en energiebesparende oplossingen, werk je binnen een ambitieuze inkoopafdeling en bieden we je een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden en  natuurlijk een aantrekkelijk salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij een dienstverband van 40 uur per week 38 vrije dagen per jaar zodat werk en privé goed in balans zijn te houden.

 

Wij zijn EQUANS

Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen ontzorgen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, onderhouden, financieren en adviseren (over) technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitalisering en industrialisering.

 

Zo kun je solliciteren

Solliciteer meteen via de button en upload je cv met motivatie! Vragen over deze vacature? Neem contact op met Lilian van Son via [email protected] of telefonisch 06 126 183 94.