Compensation & Benefits Specialist

Jouw uitdaging
Als Specialist Compensation & Benefits bij Equans kun je aan de slag gaan met een grote diversiteit aan onderwerpen. Jij kunt snel impact maken door te werken aan projecten zoals bijvoorbeeld het vernieuwen van het functiehuis, aanpassingen in het beloningsbeleid of arbeidsvoorwaardenbeleid. Uiteraard doe je dat niet alleen maar werk je samen met je collega’s van Arbeidszaken. Combineer die onderwerpen met de dynamiek van een corporate en je begrijpt dat geen dag hetzelfde is in jouw werkweek!

 

Dit ga je doen als Specialist Compensation & Benefits
• Je adviseert de interne organisatie m.b.t. Compensation & Benefits topics zoals bijvoorbeeld functiewaardering, beloningsvraagstukken, ontwikkelingen op gebied van onze verschillende arbeidsvoorwaarden en pensioenen.
• Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken over de toepassing van arbeidsvoorwaardelijke regelingen. Je voert de gewenste aanpassingen door in de regeling arbeidsvoorwaarden, adviseert over de wettelijke wijzigingen met impact op de arbeidsvoorwaarden.
• Uiteraard werk je ook aan diverse landelijke lopende projecten.

 

Jouw werkomgeving
Als Compensation & Benefits Specialist maak je onderdeel uit van de HR afdeling van Equans. In het team van Arbeidszaken werken 2 collega’s aan juridische zaken en 2 aan Compensation & Benefits onderwerpen. In dit team wordt hard gewerkt, maar ook hard gelachen. Quote van de manager: “we zijn een hecht team en vertrouwen en bouwen op elkaar”.

 

Wie ben jij?
Om deze functie goed te kunnen uitoefenen is het belangrijk dat je beschikt over analytische vaardigheden en ook financieel technisch onderlegd bent, zodat je de financiële impact van arbeidsvoorwaardelijke wijzigingen kunt bepalen. Op die manier weet jij je adviezen uitstekend te onderbouwen met cijfers. Kennis van Excel hoort daar uiteraard ook bij. Daarnaast:
• Heb je een afgeronde WO/HBO-opleiding (academisch werk- en denkniveau) in de richting van HR en 3 tot 5 jaar werkervaring in het vakgebied Compensation & Benefits
• Ben je een snelle, analytische denker en beschik je over het vermogen om snel te kunnen schakelen en ben je pragmatisch ingesteld
• Ben je 32u tot 40u per week beschikbaar

Wat bieden wij?

Natuurlijk begrijpen we dat de voorwaarden belangrijk voor jou zijn. Daarom bieden we je een mooi pakket, waaronder:
• Salaris tussen € 4.000,- en € 6.400,- bruto per maand, exclusief vakantiegeld
• Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
• Mogelijkheid tot hybride werken met arbo-proof thuiswerkplek en een thuiswerkvergoeding
• Flexibele werktijden mogelijk zoals 4x9
• Laptop en telefoon
• 30 vrije dagen per jaar (o.b.v. fulltime dienstverband) en daarnaast 8 dagen opgenomen in het benefit budget
• Een collectieve zorgverzekering
• Een leuk gedreven en betrokken team
• Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei

 

Hoe kun je solliciteren?
Ben je geïnteresseerd geraakt in deze leuke baan bij Equans? Leuk! We ontvangen jouw reactie graag uiterlijk 10 februari 2023. Je kunt solliciteren via de sollicitatie button.
Heb je nog vragen? Dat kan! Neem dan contact op met Nicole Bieshaar (Corporate Recruiter) via mail [email protected] of telefoon/whatsapp 06-15 09 59 95.

 

Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 medewerkers zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. Wij ontwerpen, bouwen, beheren en onderhouden technische installaties voor onze klanten. Wij helpen onze klanten in het realiseren en versnellen van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie.


Corporate Recruiter

Jouw uitdaging
Wil jij als Corporate Recruiter werken voor één van de mooiste werkgevers binnen de technische dienstverlening in Nederland? Is jouw passie het zoeken, vinden en binden van (technisch) talent om hiermee optimaal bij te dragen aan de ontwikkeling van de organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Dit ga je doen als Corporate Recruiter
Als Corporate Recruiter weet jij als geen ander wat deze arbeidsmarkt vraagt. Je hebt een outside-in perspectief op het aantrekken en werven van personeel en je weet dit goed te vertalen in een succesvolle wervingsaanpak. In deze arbeidsmarkt moet je je onderscheiden en jij weet met een creatieve aanpak gericht op jouw doelgroep precies hoe dit moet. Samen met de hiring manager stel je een wervingsplan op en je coördineert deze van a tot z. Hierin werk je ook samen met collega’s van bijvoorbeeld Campus Recruitment, Arbeidsmarkt Communicatie, etc. Door het gehele proces blijf je samenwerken met jouw stakeholders, informeer je hen tijdig over de voortgang en weet je een top Candidate Experience te realiseren!

Je krijgt te maken met een grote diversiteit aan vacatures. Hierdoor is geen dag hetzelfde. Dit vraagt echter ook het vermogen om snel te kunnen schakelen tussen verschillende profielen en type mensen. Je mag je namelijk bezighouden met technische rollen zoals Monteurs, Engineers, Business Development, maar ook diverse staf vacatures op het gebied van o.a. IT, Veiligheid en Communicatie liggen op jouw bordje. Voldoende uitdaging en afwisseling dus!

Jouw werkomgeving
Bij Equans ga je als recruitment professional aan de slag voor de regiobedrijven in Halsteren, Oisterwijk, Hoek en Maastricht en ben je onderdeel van het landelijke recruitment team. Samen met dit team waarbinnen ongeveer 15 recruiters werkzaam zijn, werk je aan de optimalisatie van de recruitmentdienstverlening. Je rapporteert hiërarchisch aan de Manager Recruitment en functioneel aan de Manager HR van het bedrijfsonderdeel.
Quote van de Recruitment manager: “Dit team zit vol met passie en drive voor het recruitmentvak. We zijn in opbouw en zetten gezamenlijk grote stappen in onze dienstverlening”.

Wie ben jij?
Je bent een business partner en teamplayer met gevoel voor organisatieontwikkeling. Je komt met creatieve wervingsvoorstellen gebaseerd op de trends in de arbeidsmarkt. Daarnaast ben je een procesdenker met oog voor de mens. Uiteraard ben je in de lead gedurende het hele recruitment proces en weet je van strategie te wijzigen wanneer de situatie daarom vraagt.

Jouw persoonlijkheid maakt het verschil en daarom hebben wij slechts enkele wensen:
• Je hebt een HBO opleiding afgerond
• Je beschikt over 3 - 8 jaar ervaring op het gebied van recruitment, bij voorkeur binnen een corporate omgeving. Affiniteit met techniek is wenselijk in deze functie
• Reisbereidheid. Je werkt voor verschillende bedrijven, waarbij je de mogelijkheid hebt om zelf je agenda te bepalen, maar om gevoel bij je werk te krijgen zul je ook regelmatig aanwezig zijn op de verschillende locaties. Woon je in de omgeving van Roosendaal of Breda, dan is het goed te bereizen!
• Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week

 

Wat bieden wij?
Natuurlijk begrijpen wij dat naast een inhoudelijk leuke job, de voorwaarden ook belangrijk voor jou zijn. Daarom bieden we jou een mooi pakket, waaronder:
• Salaris tussen 3400 – 4700 euro bruto, exclusief vakantiegeld
• Mogelijkheid tot hybride werken met arbo-proof thuiswerkplek!
• Flexibele werktijden
• Laptop, telefoon en een lease-auto
• 38 vrije dagen per jaar (o.b.v. fulltime dienstverband)
• Goede pensioenregeling
• Een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op leuke uitjes
• Een team met getalenteerde en gezellige collega recruiters
• Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei

 

Hoe kun je solliciteren?
Ben je geïnteresseerd geraakt in deze functie? Leuk! We ontvangen graag uiterlijk 10 februari 2023 jouw reactie. Je kunt eenvoudig solliciteren via de button.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met Nicole Bieshaar (Corporate Recruiter) per mail [email protected] of telefonisch/whatsapp 06-15095995

 

Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 collega’s zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. We maken onder meer fabrieken, kantoren en ziekenhuizen, bruggen, tunnels en zelfs complete steden klaar voor de toekomst. Zo maken we samen met onze klanten werk van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie.


Casemanager Re-integratie

Pak de regie, EQUANS helpt! Duurzame Inzetbaarheid is voor EQUANS een belangrijk thema. Wij zijn ervan overtuigd dat Duurzame inzetbare medewerkers het verschil maken voor onze klant. Daarom wil EQUANS verder werken aan het opzetten van een professionele interne organisatie die duurzame inzetbaarheid waarmaakt en medewerkers en leidinggevenden daarbij ondersteunt. Wij geloven in het centraal stellen van inzetbaarheid en activering, ons motto is: ‘Pak de regie, EQUANS helpt’.

 

In onze veranderende organisatie zijn wij op zoek naar een Casemanager Re-integratie. Een aanpakker met overtuigingskracht die adviezen van de bedrijfsarts praktisch weet te vertalen naar de praktijk. Maar ook iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat, communicatief vaardig is en op juiste toon de boodschap weet te brengen. Kortom een adviseur met pit. Je opereert binnen de Vitaliteitsdesk, de centrale plek binnen de organisatie waar medewerkers en leidinggevenden terecht kunnen met hun inzetbaarheidsvraagstukken. Door jouw uitgebreide kennis en ervaring ben je een aanvulling voor het team en help je de medior en junior adviseurs bij complexe casuïstiek.

 

Dit ga je doen als Casemanager Re-integratie
Als Casemanager Re-integratie binnen de Vitaliteitsdesk van EQUANS heb je een unieke kans om bij te dragen aan het beleid rondom vitaliteit & inzetbaarheid. Op dit moment wordt door middel van een projectmatige aanpak gewerkt aan dit thema. De focus ligt nu bij op het herzien van het verzuimmanagement (inzetbaarheidsmanagement) ten einde het arbeidsverzuim door ziekte te reduceren en beter te beheersen in de toekomst.

 

Aan de hand van gedegen analyses ontwikkel en implementeer je voorstellen binnen EQUANS en volg je het effect hiervan. Je bent een sparringpartner voor HR en het lijnmanagement. Samen met je collega adviseurs van de andere regio’s maak je onderdeel uit van het expertiseteam Vitaliteit & Inzetbaarheid en draag je bij aan de ontwikkeling en implementatie van landelijke programma’s. Met jouw hands-on mentaliteit en inzet bouw jij mee aan de professionalisering, zichtbaarheid en implementatiekracht van de Vitaliteitsdesk.

 

Je monitort steekproefsgewijs en kwartaallijks met collega re-integratieadviseurs of de juiste (Wvp) stappen zijn/worden ondernomen. Tot slot is het onderhouden van interne/externe contacten (denk aan HSE/Arbodienst) op het gebied van duurzame inzetbaarheid/verzuim belangrijk.

 

Dit zijn je werkzaamheden
In je werk fungeer je als expert én aanspreekpunt in de organisatie op het gebied van verzuim en inzetbaarheid binnen de industrie. Dagelijks ben je in gesprek met medewerkers die ziekteverlof willen aanvragen, gedeeltelijk inzetbaar zijn of een inzetbaarheidsvraagstuk hebben en adviseer je de leidinggevenden hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Daarnaast werk je nauw samen met de bedrijfsarts (of verzuimconsulent) en stem je in lijn met het re-integratie advies passend werk af op de situatie van de medewerker. Je verkrijgt inzicht in oorzaken die leiden tot arbeidsongeschiktheid en weet dit te vertalen naar preventieprogramma’s.

 

Je hebt een duidelijke visie op jouw vakgebied en adviseert en ondersteunt diverse leidinggevenden binnen de regiobedrijven die de Vitaliteitsdesk bedient. In samenspraak met HR houd je toezicht op de naleving van het inzetbaarheidsprotocol en ben je verantwoordelijk voor het voldoen aan de verplichtingen in het kader van de Wet verbetering poortwachter. Het stimuleren en activeren van medewerkers en leidinggevenden op zelfregie en de dialoog op het gebied van inzetbaarheid is sterk vertegenwoordigd in deze functie.

 

Dit neem je mee

  • Een afgeronde HBO- opleiding in een relevante studierichting.
  • Vakgerichte opleiding: (register) casemanagement (CROV).
  • Aantoonbare ervaring met en kennis van ARBO, Verzuim en Re-integratie.
  • Minimaal 6 jaar relevante ervaring binnen een complexe organisatie op het gebied van preventie, verzuim, re-integratie, sociale zekerheid en duurzame inzetbaarheid.
  • Je staat stevig in je schoenen en weet zowel medewerkers als leidinggevenden een duidelijke boodschap te geven.
  • Je bent een aanpakker en werkt accuraat.
  • Affiniteit met techniek
  • Je bent bereid om waar nodig te reizen tussen de verschillende locaties van EQUANS
  • Affiniteit met techniek of ervaring in een technische omgeving is een pré

 

Dit maakt werken bij EQUANS voor jou zeker de moeite waard
Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij deze functie horen ook een laptop en een telefoon. Verder hebben wij ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op onder andere uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

 

Wij zijn EQUANS
Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij EQUANS werken we met een team specialisten aan ontwerp, realisatie, onderhoud & beheer en exploitatie van technische installaties. We richten ons op complexe (nieuwbouw)projecten, klant specifieke opdrachten, onderhoud & beheer en kennisontwikkeling. We zetten innovatieve techniek in op een efficiënte en duurzame manier. Onze opdrachtgevers waarderen het dat we ons eerst inleven in hun behoeften voor we een oplossing op maat aanbieden.

 

Zo kun je solliciteren
Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Lilian van Son via l[email protected] of telefonisch op 06 126 183 94. Bij je sollicitatie ontvang ik ook graag een motivatiebrief.


HR Specialist Leiderschap en Talent

Binnen het Equans landelijk Expert Center Leiderschap en Talent (HR Development) wordt gewerkt aan het ontwikkelen en implementeren van beleid op het gebied van het aantrekken, binden, boeien en ontwikkelen van alle medewerkers binnen Equans. Met als doel: medewerkers, leidinggevenden en de organisatie als geheel toekomstbestendig maken.

 

Dit ga je doen als HR Specialist Leiderschap en Talent

De focus vanuit het huidige team ligt enerzijds op het ontwikkelen van technisch talent (vakmanschap) en anderzijds op leiderschapsontwikkeling. Ook het beleid op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, diversiteit & inclusie, performance management en interne mobiliteit wordt vormgegeven in het Expert Center L&T. Je werkt in het Expert Center samen met 2 andere collega’s.

 

Als HR Specialist Leiderschap en Talent is het aan jou om beleid te maken en uitvoering te geven aan onze visie op leiderschaps- en talentontwikkeling. Op welke manier kunnen we onze medewerkers ondersteunen in hun ontwikkeling? Hoe kunnen we teams laten excelleren? Welke interventies kunnen we hierop inzetten? En met welk resultaat?

 

Je houdt je je bezig met het programmamanagement van verscheidene talentenprogramma’s en het verder uitrollen en optimaliseren van ontwikkelprogramma’s voor onze technische talenten. Ook het ontwikkelen van onze online leeromgeving en het inkopen van nieuwe programma’s of programmaonderdelen behoren tot jouw werkzaamheden evenals deelname aan projecten binnen jouw aandachtsgebied.

 

Dit breng je mee

Met jouw nieuwsgierige en innovatieve houding realiseer je resultaten! Je hebt ervaring en expertise gericht op leren en ontwikkelen. Dankzij jouw kritische blik en analytisch vermogen ben jij in staat onze dienstverlening verder te optimaliseren. Ook schakel je makkelijk tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau en ben je gewend om projecten te initiëren en succesvol af te ronden. Je neemt de regie, bent klant- en resultaatgericht en een echte verbinder. Je beschikt over veerkracht en organisatiesensitiviteit. Daarnaast beschik jij over:

  • HBO/WO werk- en denkniveau (afgeronde opleiding op WO-niveau)
  • Minimaal 10 jaar werkervaring binnen HR en het zelfstandig uitvoeren van projecten in een dynamische, complexe organisatie
  • Aantoonbare expertise, werkervaring en visie op het gebied van leren en ontwikkelen
  • Ervaring met het inkopen/ontwikkelen van e-learnings, gebruik LMS-systemen en digitalisering van HR Processen

 

Dit bieden wij

Naast een aantrekkelijk salaris onderscheidt Equans Nederland zich met meer mogelijkheden voor een vrije invulling van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij ons ontvang je op basis van je salaris een vast percentage aan benefitsbudget van minimaal 3% van je (bruto) jaarsalaris. Dit kun je o.a. inzetten voor het kopen van verlofrechten, het investeren in persoonlijke ontwikkeling, het compenseren van de pensioenbijdrage, of het uitkeren van een bedrag als toelage. Daarnaast geldt er een variabele beloningsregeling en heb je recht op 30 verlofdagen per jaar. 

 

Natuurlijk hebben wij een goede pensioenregeling (PMT), een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. Uiteraard krijg je daarnaast alle middelen tot je beschikking die je nodig hebt zoals een laptop en een mobiele telefoon. Ook kun je gebruik maken van een arbo-proof thuiswerkplek, want hybride werken behoort tot de mogelijkheden. Parttime werken is mogelijk in deze functie, maar we zijn wel op zoek naar iemand die minimaal 32u per week beschikbaar is.

 

Zo kun je solliciteren
Heb je interesse en spreekt deze vacature je aan? Reageer dan zo snel mogelijk via de button 'solliciteren'. Graag ontvangen we behalve een CV ook een motivatiebrief.

 

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole Bieshaar (Recruiter) via [email protected] of telefonisch/whatsapp op 06 – 15 09 59 95

 

Wij zijn Equans

Wereldwijd is Equans marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.