Corporate Recruiter

Ben je Recruiter, Intercedent, Consultant of Accountmanager bij een bemiddelingsbureau en wil jij werken voor één van de mooiste werkgevers binnen de technische dienstverlening in Nederland? Is jouw passie het zoeken, vinden en binden van technisch talent om hiermee optimaal bij te dragen aan de ontwikkeling van de organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Jij kunt jouw toegevoegde waarde als recruitment professional inzetten bij EQUANS Regio Zuid, met als standplaats locatie in Oisterwijk. In deze rol maak je onderdeel uit van een landelijk recruitment team en werk je nauw samen met 3 collega recruiters in de regio. Hierbij rapporteer je hiërarchisch aan de Manager Recruitment en functioneel aan de Manager HR.

 

Je werkt samen met bevlogen technische collega’s die hun vak verstaan en een diverse portefeuille van klanten bedienen. Ze ontzorgen de klanten op het gebied van (installatie)techniek en zorgen ervoor dat de klant zich kan focussen op zijn of haar corebusiness. EQUANS werkt in de regio Noord-Brabant voor toonaangevende klanten zoals ASML, Amphia Ziekenhuis Breda, Tobroco-Giant, Elisabeth-Tweesteden ziekenhuis, Bol.com, MSD, HTC en De Meeuw. Veel van deze bedrijven zijn al jarenlang klant van EQUANS en kunnen we dus spreken van verschillende mooie partnerships.

 

Wat ga je doen als Corporate Recruiter

In deze arbeidsmarkt moet je je onderscheiden, en jij weet als geen ander hoe je dit kunt doen. Je hebt een out-side in perspectief en je weet dit goed te vertalen in een succesvolle wervingsaanpak. Samen met de hiring manager en HR collega stel je een wervingsplan op en je coördineert het recruitment proces van A tot Z. Hierin werk je nauw samen met collega’s van bijvoorbeeld Campus, Arbeidsmarkt Communicatie, en Sourcing. Tijdens het hele proces blijf jij in de regie en weet jij samen te werken met alle stakeholders en weet je gezamenlijk een top Kandidaat Ervaring te realiseren!

 

Dit breng je mee

Ben jij een business partner en teamplayer met gevoel voor organisatieontwikkeling? Kom je met creatieve wervingsvoorstellen gebaseerd op de trends in de arbeidsmarkt? Ben je een procesdenker met oog voor de mens? Houd je de vinger aan de pols en weet je van strategie te wijzigen wanneer de situatie daarom vraagt ?

Jouw persoonlijkheid maakt het verschil en daarom hebben wij slechts twee wensen:

  • Je denkt en werkt op HBO niveau
  • Je beschikt over 3 tot 8 jaar ervaring op het gebied van recruitment, bij voorkeur in de technische sector.

Je krijgt te maken met vacatures bij alle disciplines van een technische projectenorganisatie; van de verwerving tot de uitvoering van een project. Je mag je dus bezighouden met rollen zoals Service Monteur, Werkvoorbereider, Engineer, Projectmanager en alles daar tussen. Voldoende uitdaging en afwisseling dus!

 

Heb je ervaring opgebouwd aan de bureauzijde en wil je graag de overstap maken naar Corporate Recruitment? Aarzel niet om te solliciteren, want dit kan een fantastische opstap zijn naar meer diepgang en verantwoordelijkheid.

 

Wat bieden wij je

  • Salaris tussen 3400 – 4300 euro bruto, exclusief vakantiegeld
  • Bonus gebaseerd op persoonlijke -en bedrijfsdoelstellingen
  • Laptop, telefoon en een lease auto om je in je werk te faciliteren
  • Mogelijkheid tot thuis werken
  • 38 vrije dagen per jaar (obv fulltime dienstverband)
  • Goede pensioenregeling
  • Een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op leuke uitjes
  • Een team met getalenteerde collega recruiters
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei
  • Dagelijks vers fruit op kantoor
  • Een gezellige personeelsvereniging en de mogelijkheid voor deelname aan een gezamenlijk hulpfonds (tegemoetkomingen zorg, sporten, etc.)

 

Kun je niet wachten om te solliciteren?

Spreekt deze vacature je aan of heb je nog vragen? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ en solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Joey Schmeitz (Coporate Recruiter) via [email protected] of neem contact op met Tamara Filipowska (Manager Recruitment) via [email protected]

 

Wij zijn EQUANS

EQUANS is de nieuwe naam van ENGIE Services Nederland. Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

Bij onze vestiging in Rotterdam sta je midden in de Rotterdamse Industrie. We werken bij uiteenlopende industriële klanten in de Petrochemie, Op- en Overslag, Food en Farmacie. Dagelijkse leveren we technische oplossingen die bijdragen aan de duurzaamheid en efficiëntie van onze opdrachtgevers. Of het nu gaat om slimme ontwerpen, kleine revisies, grootschalige nieuwbouwprojecten of onderhoud en beheer. Wij zijn van alle markten thuis. Kom het verschil maken in het industriële hart van Nederland

 


Casemanager Re-integratie

Pak de regie, EQUANS helpt! Duurzame Inzetbaarheid is voor EQUANS een belangrijk thema. Wij zijn ervan overtuigd dat Duurzame inzetbare medewerkers het verschil maken voor onze klant. Daarom wil EQUANS verder werken aan het opzetten van een professionele interne organisatie die duurzame inzetbaarheid waarmaakt en medewerkers en leidinggevenden daarbij ondersteunt. Wij geloven in het centraal stellen van inzetbaarheid en activering, ons motto is: ‘Pak de regie, EQUANS helpt’.

 

In onze veranderende organisatie zijn wij op zoek naar een Casemanager Re-integratie. Een aanpakker met overtuigingskracht die adviezen van de bedrijfsarts praktisch weet te vertalen naar de praktijk. Maar ook iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat, communicatief vaardig is en op juiste toon de boodschap weet te brengen. Kortom een adviseur met pit. Je opereert binnen de Vitaliteitsdesk, de centrale plek binnen de organisatie waar medewerkers en leidinggevenden terecht kunnen met hun inzetbaarheidsvraagstukken. Door jouw uitgebreide kennis en ervaring ben je een aanvulling voor het team en help je de medior en junior adviseurs bij complexe casuïstiek.

 

Dit ga je doen als Casemanager Re-integratie
Als Casemanager Re-integratie binnen de Vitaliteitsdesk van EQUANS heb je een unieke kans om bij te dragen aan het beleid rondom vitaliteit & inzetbaarheid. Op dit moment wordt door middel van een projectmatige aanpak gewerkt aan dit thema. De focus ligt nu bij op het herzien van het verzuimmanagement (inzetbaarheidsmanagement) ten einde het arbeidsverzuim door ziekte te reduceren en beter te beheersen in de toekomst.

 

Aan de hand van gedegen analyses ontwikkel en implementeer je voorstellen binnen EQUANS en volg je het effect hiervan. Je bent een sparringpartner voor HR en het lijnmanagement. Samen met je collega adviseurs van de andere regio’s maak je onderdeel uit van het expertiseteam Vitaliteit & Inzetbaarheid en draag je bij aan de ontwikkeling en implementatie van landelijke programma’s. Met jouw hands-on mentaliteit en inzet bouw jij mee aan de professionalisering, zichtbaarheid en implementatiekracht van de Vitaliteitsdesk.

 

Je monitort steekproefsgewijs en kwartaallijks met collega re-integratieadviseurs of de juiste (Wvp) stappen zijn/worden ondernomen. Tot slot is het onderhouden van interne/externe contacten (denk aan HSE/Arbodienst) op het gebied van duurzame inzetbaarheid/verzuim belangrijk.

 

Dit zijn je werkzaamheden
In je werk fungeer je als expert én aanspreekpunt in de organisatie op het gebied van verzuim en inzetbaarheid binnen de industrie. Dagelijks ben je in gesprek met medewerkers die ziekteverlof willen aanvragen, gedeeltelijk inzetbaar zijn of een inzetbaarheidsvraagstuk hebben en adviseer je de leidinggevenden hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Daarnaast werk je nauw samen met de bedrijfsarts (of verzuimconsulent) en stem je in lijn met het re-integratie advies passend werk af op de situatie van de medewerker. Je verkrijgt inzicht in oorzaken die leiden tot arbeidsongeschiktheid en weet dit te vertalen naar preventieprogramma’s.

 

Je hebt een duidelijke visie op jouw vakgebied en adviseert en ondersteunt diverse leidinggevenden binnen de regiobedrijven die de Vitaliteitsdesk bedient. In samenspraak met HR houd je toezicht op de naleving van het inzetbaarheidsprotocol en ben je verantwoordelijk voor het voldoen aan de verplichtingen in het kader van de Wet verbetering poortwachter. Het stimuleren en activeren van medewerkers en leidinggevenden op zelfregie en de dialoog op het gebied van inzetbaarheid is sterk vertegenwoordigd in deze functie.

 

Dit neem je mee

  • Een afgeronde HBO- opleiding in een relevante studierichting.
  • Vakgerichte opleiding: (register) casemanagement (CROV).
  • Aantoonbare ervaring met en kennis van ARBO, Verzuim en Re-integratie.
  • Minimaal 6 jaar relevante ervaring binnen een complexe organisatie op het gebied van preventie, verzuim, re-integratie, sociale zekerheid en duurzame inzetbaarheid.
  • Je staat stevig in je schoenen en weet zowel medewerkers als leidinggevenden een duidelijke boodschap te geven.
  • Je bent een aanpakker en werkt accuraat.
  • Affiniteit met techniek
  • Je bent bereid om waar nodig te reizen tussen de verschillende locaties van EQUANS
  • Affiniteit met techniek of ervaring in een technische omgeving is een pré

 

Dit maakt werken bij EQUANS voor jou zeker de moeite waard
Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk en een werkomgeving waar jouw mening telt. Je maakt bovendien onderdeel uit van het wereldwijde EQUANS concern, één van de meest innovatieve bedrijven ter wereld.

Naast aandacht voor persoonlijke groei bieden we een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij deze functie horen ook een laptop en een telefoon. Verder hebben wij ook een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op onder andere uitjes en producten. En wist je dat je bij een dienstverband van 40 uur per week maar liefst 38 vrije dagen per jaar hebt? Zo kun je werk en privé extra goed in balans houden.

 

Wij zijn EQUANS
Wereldwijd is EQUANS marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 5.500 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.

 

Bij EQUANS werken we met een team specialisten aan ontwerp, realisatie, onderhoud & beheer en exploitatie van technische installaties. We richten ons op complexe (nieuwbouw)projecten, klant specifieke opdrachten, onderhoud & beheer en kennisontwikkeling. We zetten innovatieve techniek in op een efficiënte en duurzame manier. Onze opdrachtgevers waarderen het dat we ons eerst inleven in hun behoeften voor we een oplossing op maat aanbieden.

 

Zo kun je solliciteren
Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct via de button ‘solliciteren’ of solliciteer eenvoudig via de Chatbot. Voor vragen kun je contact opnemen met Lilian van Son via l[email protected] of telefonisch op 06 126 183 94. Bij je sollicitatie ontvang ik ook graag een motivatiebrief.