Unit Manager Projecten
Het is aan jou als Unit Manager
Je bent verantwoordelijk voor de strategische en commerciële doelstellingen en resultaten van de Unit Projecten met een totale omzet van 50 miljoen euro en geeft leiding aan een team van 20 professionals. Bij alles wat je doet haal je het beste uit jezelf. Dus ook bij het:
- opstellen van een meerjarenplan voor de Unit Projecten.
- werken aan business cases, nieuwe verdienmodellen en investeringsplannen.
- maken van commerciële keuzes: je bent 20-30% van de tijd met tenders en commerciële zaken bezig.
- aansturen van de uitvoeringsafdeling, bewaken van de resultaten en de overall planning van tijd, mensen en middelen.
- financieel beheer van de Unit.
- bevorderen van veiligheidsvoorschriften, programma’s voor gezondheid en welzijn.
- optimaliseren van de organisatiestructuur- en personeelsbezetting (inclusief in-, door- en uitstroom) qua aantal, niveau en professionaliteit.
- laten groeien en ontwikkelen van je medewerkers.
Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 medewerkers zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. Wij ontwerpen, bouwen, beheren en onderhouden technische installaties voor onze klanten. Wij helpen onze klanten in het realiseren en versnellen van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie.
Jij versterkt de Unit Projecten op onze vestiging in Rotterdam. Daar sta je midden in het hart van de Industrie voor heel Nederland. We werken bij uiteenlopende industriële klanten in de Petrochemie, Op- en Overslag, Energie, Food en Farmacie. Wat opvalt aan dit team van 20 professionals is de open en directe communicatie. Verder wordt er hard gewerkt, veel gelachen en staat iedereen altijd voor elkaar klaar. Ook buiten werktijd. Samen zijn wij Equans.
Wie ben jij?
Iedereen bij Equans is anders. Dat juichen we toe omdat de verschillen ons als team sterker maken. Er zijn ook overeenkomsten. Zo hecht iedereen waarde aan samenwerken en zien we overal kansen. Kansen die we aangrijpen. Verder passen jouw leiderschap en ondernemerschap goed bij deze functie. Ook beschik je over:
- een afgeronde (technische) opleiding op HBO/WO-niveau aangevuld met vakinhoudelijke- en bedrijfskundige opleidingen.
- minimaal 10 jaar relevante werkervaring in aansturing van Projectleiders en Projectmanagers, waarvan zeker 5 jaar ervaring met projectmanagement in complexe bouw/technische omgevingen waarbij procesgericht werken van belang is, in een internationale omgeving.
- kennis van de Industriële markt en de verduurzaming.
- een succesvol trackrecord gericht op het vormgeven en implementeren van verandervraagstukken.
- uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal (Frans is een extra troef).
Wat bieden wij (o.b.v. 40 uur)?
- tot € 8.300,- bruto per maand op basis van jouw ervaring.
- 25 vakantiedagen, waarvan 5 dagen in het benefitsbudget zijn opgenomen.
- 13 ADV-dagen, waarvan 3 ADV-dagen in het benefitsbudget zijn opgenomen.
- een vast dienstverband.
- mogelijkheid tot hybride werken met arbo-proof thuiswerkplek.
- laptop, telefoon en een lease-auto of mobiliteitsbudget.
- pensioenregeling volgens Pensioenfonds Metaal en Techniek (PMT).
- de kans om echt impact te maken in een organisatie!
Hoe kan je solliciteren?
Ben je geïnteresseerd geraakt? Leuk! Je kunt solliciteren via de sollicitatie button.
Wil je eerst nog wat meer weten dan kun je contact opnemen met Zuhal Tarakcilar (Corporate Recruiter) via [email protected] of telefonisch/whatsapp op 06-572 802 59.
Wacht niet te lang met solliciteren, want de vacature gaat offline zodra we een match hebben gemaakt.
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.
Junior Contractmanager
Dit ga je doen als Junior Contractmanager
Als junior contractmanager beheer je de contracten van duurzame energiesystemen op het gebied van warmte- en koudeopslag. Om succesvol te kunnen zijn maak je makkelijk contact met verschillende stakeholders. Je vindt het leuk om te werken aan een nauwkeurige administratie en pakt met veel plezier de financiële verantwoordelijkheid. Kwaliteit, kosten en efficiency staan centraal in jouw werk. Bij alles wat je doet haal jij het beste uit jezelf. Dus ook bij het:
- voeren van constructief overleg met assetmanagers, leveranciers en zusterbedrijven over de uit te voeren (onderhouds)werkzaamheden en de geleverde (onderhouds)prestaties.
- onderhouden van contact met Customer Support (intern en extern) aangaande de afhandeling van vragen, issues en klachten van klanten.
- bijdragen aan het optimaliseren van de exploitatiecontracten met als doel het vergroten van de winstgevendheid en de voorspelbaarheid.
- rapporteren over de financiële status van de contracten in onderhanden werkbesprekingen met finance.
- onderhouden van contacten met opdrachtgevers, toeleveranciers en andere marktspelers.
Jouw werkomgeving
Binnen Equans Energy Solutions hebben wij de ambitie om nog verder te groeien in de exploitatie van WKO-systemen. Je zult daarom binnen de afdeling Operations in het exploitatieteam komen te werken, welke o.a. bestaat uit beheertechnici, service coördinatoren, assetmanagers en contractmanagers. Samen zorgen wij voor de warmtevoorziening bij toonaangevende klanten als Shell en het Museum Booijmans van Beuningen.
Wie ben jij?
Iedereen bij Equans is anders. Dat juichen we toe omdat de verschillen ons als team sterker maken. Er zijn ook overeenkomsten. Zo hecht iedereen waarde aan samenwerken en zien we overal kansen. Kansen die we aangrijpen. Verder passen jouw nauwkeurige werkhouding en gevoel voor commerciële kansen goed bij de functie van junior contractmanager.
Ook beschik je over:
- een afgeronde HBO/WO opleiding in een technische richting of een (technisch)bedrijfskundige richting met affiniteit voor energietechniek.
- maximaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie .
- communicatieve vaardigheden, waardoor je een stevige gesprekspartner kunt zijn voor het (lijn)management en makkelijk verbinding maakt met verschillende stakeholders.
- een flexibele instelling waarmee je gemakkelijk weet te schakelen tussen de strategische vraag en operationele uitvoering.
- analytisch vermogen.
- een zelfstandige werkhouding.
Wij bieden (o.b.v. 40 uur)
- tot € 4.100,- bruto per maand, afhankelijk van ervaring.
- contract voor onbepaalde tijd.
- mobiliteitspas
- mogelijkheid tot hybride werken met arbo-proof thuiswerkplek.
- laptop en telefoon.
- 38 vrije dagen per jaar (o.b.v. fulltime dienstverband).
- een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op leuke uitjes.
- een team met getalenteerde en gezellige collega’s.
- aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
Zo kun je solliciteren
Ben je geïnteresseerd geraakt? Leuk! Je kunt solliciteren via de sollicitatie button.
Wacht niet te lang, want zodra we de juiste match hebben gemaakt halen we de vacature offline.
Voor vragen kun je contact opnemen met de afdeling Recruitment via [email protected] of telefonisch op 088 484 10 03.
Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 medewerkers zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. Wij ontwerpen, bouwen, beheren en onderhouden technische installaties voor onze klanten. Wij helpen onze klanten in het realiseren en versnellen van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie.
Senior Calculator Piping
Dit ga je doen als Senior Calculator Piping
Realisatie van duurzame projecten; multidisciplinair en op maat gemaakt binnen budget en binnen planning. Die moeten gewoon goed begroot zijn. Pak jij de verantwoordelijkheid voor een goede begroting?
Dagdagelijks ben jij als Servicecoördinator verantwoordelijk voor:
- Adviseren van organisatie in de te volgen calculatie strategie.
- Het begroten van projecten op basis van een functionele vraag tot en met het calculeren van een uitgewerkt ontwerp/bestek.
- Onderhouden van contacten met leveranciers en derden inclusief het aanvragen van werkzaamheden en leveringen bij leveranciers of derden.
- Het opzetten van risicoanalyses inclusief kwalificeren en kwantificeren van de risico’s en kansen.
- Het opnemen van werkzaamheden op locatie.
- Coördineren met teamleden (2 tot 3 collega’s) van andere disciplines.
- Optimaliseren van de begroting samen met uitvoering.
- Door ontwikkelen calculatie normen en best practices.
- Ontwikkelen van kengetallen voor begrotingen.
Jouw werkomgeving
In jouw rol als Calculator Piping ga jij de klantvraag uitwerken tot een gedegen begroting, waarbij je het optimum zoekt tussen diepgang en nauwkeurigheid afhankelijk van de verstrekte informatie en de projectfase. Het ene moment maak je dus een detail calculatie en het volgende moment zul je op basis van een concept ontwerp een grove begroting opzetten. Waarbij je ook de kansen en risico’s in kaart brengt en kwantificeert.
Je krijgt in dit proces naast de klanten te maken met diverse stakeholders, zoals adviseurs, projectleiders en directievoerder etc. Buiten deze stakeholders heb je ook te maken met de wettelijke kaders en de kaders van Equans. Je werkt regelmatig gezamenlijk met anderen in tender teams om zo tot een winnende aanbieding te komen.
Binnen calculatie bieden we verschillende richtingen die we graag met je bespreken, zodat je je maximaal kunt ontwikkelen in je interessegebied.
Wie ben jij?
- Je hebt HBO werk- en denkniveau
- Je hebt kennis van werktuigbouwkunde (mogelijk aangevuld met MIT of HIT opleiding)
- Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie richting werktuigbouwkunde
- Je hebt ervaring met het aansturen van een tenderteam (bijvoorbeeld collega calculators E, M&R en Beveiliging)
- Je bent beschikbaar voor 32-40 uur per week
- Je woont in de omgeving van Maastricht gezien dat de standplaats is.
Wat bieden wij?
Equans biedt jou een uitdagende baan als Servicecoördinator. Natuurlijk begrijpen we dat voorwaarden belangrijk voor jou zijn, daarom bieden we je een mooi pakket, waaronder:
- Salaris tussen €4.099,83 en €5.315,20 bruto per maand, exclusief vakantiegeld.
- Flexibele werktijden en mogelijkheden om bijvoorbeeld 4x9 te werken.
- Mobiliteitspas en kilometervergoeding.
- Telefoon en laptop om je in je werk te faciliteren
- 38 vrije dagen o.b.v. een fulltime dienstverband
- Thuiswerken is in overleg mogelijk en je krijgt een volledig ingerichte werkplek thuis.
- Goede pensioenregeling (PMT).
- Mogelijkheid voor lidmaatschap voor het Equans gezamenlijk hulpfonds.
- Veel opleiding- & ontwikkelmogelijkheden binnen de functie maar ook daarbuiten. Daarnaast biedt Equans door ook de mogelijkheden om door te groeien naar een andere functie!
Zo kun je solliciteren
Ben je geïnteresseerd geraakt? Leuk! Solliciteer dan snel of neem contact op.
Heb je nog vragen? Dat kan! Neem dan contact op met Richard Berwald via [email protected] of telefonisch op +31(0)6 33 689 482, WhatsApp is ook mogelijk.
Wij zijn Equans
Samen voor grote uitdagingen: Equans is internationaal marktleider in technische dienstverlening. In Nederland zetten ruim 6.000 medewerkers zich dagelijks in om onze klanten te helpen met technische, innovatieve en duurzame oplossingen. Wij ontwerpen, bouwen, beheren en onderhouden technische installaties voor onze klanten. Wij helpen onze klanten in het realiseren en versnellen van de drie grote transities van nu: de energie-, industriële en digitale transitie.
Projectbegeleider E-Mobility
Het team E-Mobility houdt zich bezig met het installeren en beheren van laadpunten in de publieke ruimte en voor private partijen, het adviseren van ondernemers over de duurzame mobiliteitsinvulling en het exploiteren van laadinfrastructuur in garages en op parkeerterreinen. Daarnaast wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van duurzame mobiliteit, ontwikkelen we innovatieve concepten zoals Vehicle to Building, waarbij de auto fungeert als energiebron voor gebouwen en huizen en Inductief laden waarbij proeven worden gedaan voor het draadloos laden van elektrische auto’s. Voor deze rol als Projectbegeleider om je aan afwisseling niets tekort. Je doet de verwerking van allerlei zaken in SAP, je registreert en bevestigt afspraken en maakt offertes en stelt facturen op. Je stelt jezelf natuurlijk dienstbaar op voor onze servicetechnici in het werkveld.
Wat ga je doen:
• Afspraken registreren, bevestigen en je zorgt ervoor dat alle functionele mailboxen op orde blijven;
• Je houdt projectplanningen in de gaten voor projectleiders en notuleert tijdens projectvergaderingen;
• Je draagt zorg voor het opstellen en controleren van offertes, zorgt voor factuur verwerkingen en monitoren van de urenverantwoording;
• Je controleert en administreert formulieren;
• Je beantwoord vragen die binnenkomen op onze Social Media kanalen te weten (Twitter, LinkedIn, Facebook enz.);
• Je hebt veel intern contact met collega's maar ook extern klantcontact.
Wat neem je mee:
• Een afgeronde mbo-opleiding (technisch, bedrijfskundig of administratief);
• Tenminste 3 jaar werkervaring in rol als technisch administratief medewerker, projectbegeleider, projectondersteuner of vergelijkbaar;
• Je maakt nieuwe systemen snel eigen en het is mooi meegenomen als je al ervaring hebt met SAP en Microsoft Office Word en Excel;
• Je bent punctueel, grondig, stipt, precies, nauwgezet en minutieus in de afwerking. Je hebt oog voor details en je kunt aandachtig werken;
• Je bent mondeling en schriftelijk communicatief vaardig.
Wat bieden wij jou
• Een salaris tussen €2600,- en €3600,- bruto per maand o.b.v. 40 uur per week. Het exacte salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring;
• Laptop, telefoon en thuiswerkmogelijkheden met een uitstekende thuiswerkregeling;
• Flexibele werktijden, je hebt de keuze om te kiezen tussen parttime 32 uur of 36 uur (4x9), of fulltime 40 uur;
• Goede secundaire voorwaarden zoals 38 vrije dagen per jaar bij een dienstverband van 40 uur per week, pensioenregeling (PMT Metaal en Techniek), collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten;
• Persoonlijke begeleiding, vrijheid, afwisselend werk met doorgroeimogelijkheden en een werkomgeving waar jouw mening telt.
Interesse?
Spreekt deze vacature je aan? Reageer dan direct en solliciteer. Voor vragen kun je contact opnemen met Eren Yasemin via [email protected] of telefonisch op 06 – 22 57 96 89
Wij zijn Equans
Team E-Mobility is de jongste en snelst groeiende tak van Equans, met grote ambities. Wij ontwerpen, installeren, onderhouden en financieren laadvoorzieningen voor elektrisch vervoer. Dit doen we met ongeveer 40 gedreven en energieke collega’s. Ons publieke laadnetwerk is inmiddels vertegenwoordigd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag en maakt elke dag voor duizenden automobilisten emissievrij vervoer mogelijk. Maar ook voor bedrijven plaatsen wij uiteenlopende laadinstallaties van AC en DC laadinfra. Zo dragen wij bij aan het energiesysteem van de toekomst.
Adviseur HSSE, Arnhem
Ben jij de veiligheidskundige met ervaring binnen de utiliteit en industrie en wil je onze afdeling Health Safety Security Environment komen versterken?
Functieomschrijving
Als Adviseur HSSE heb je een coachende en stimulerende rol en ben je verantwoordelijk voor het bewaken, coördineren en mede implementeren van het beleid op het gebied van veiligheid, gezondheid, beveiliging en milieu. Uiteraard allemaal om de optimale veiligheid van onze medewerkers te waarborgen. Je werkt vanuit onze regionale vestiging in Arnhem ter ondersteuning van de regiodirectie en medewerkers op de kantoor en projectlocaties in de regio Oost. Daarnaast neem je ook deel aan regionale, regio-overstijgende en/of landelijke HSSE werkgroepen. Je maakt samen met de collega-adviseurs HSSE deel uit van de stafafdeling HSSE van Equans Zuid-Nederland BV.
Je voornaamste werkzaamheden bestaan uit:
• het combineren van wet- en regelgeving en het beleid van Equans en dit vertalen naar de praktijk;
• het toezien op integrale bewaking op HSSE aspecten binnen de projecten- en/of onderhoudsorganisatie van Equans in de regio Oost en gevraagd en ongevraagd advies geeft aan alle betrokkenen;
• het verzorgen van schriftelijke rapportages, trendanalyses en informatie te verschaffen ten behoeve van stuurinformatie voor het regionale managementteam en aan de manager HSSE ten behoeve van het opstellen van het jaarplan en –verslag conform relevante wet- en regelgeving;
• het uitvoeren van interne HSSE audits en het zeer frequent bezoeken van de diverse projectlocaties;
• het organiseren van interne instructie- en voorlichtingsbijeenkomsten;
• het vanuit jouw specifieke deskundigheid vervullen van een adviesrol naar de opdrachtgever en het locatiemanagement;
• het registreren en opvolgen van mogelijke correctieve en preventieve maatregelen, het uitvoeren van onderzoeken bij veiligheids- en milieu incidenten en (bijna) ongevallen en daarbij zorgen voor een gedegen analyse en rapportage en de opvolging van verbeterpunten
Functie-eisen
Voor deze uitdagende functie zijn wij op zoek naar een persoon die:
• beschikt minimaal over een afgeronde opleiding HVK of IVK met MVK (als minor);
• enkele jaren relevante ervaring heeft in een technische omgeving;
• bekend is de verschillende normeringen zoals VCA-P, OHSAS18001, ISO9001 en ISO14001;
• ervaring heeft met onderzoeksmethodieken zoals Tripod en RCA en bekend is met het uitvoeren van interne audits en werkplekbezoeken.
Herken jij jezelf in de volgende competenties:
• Creatief
• Mensgericht
• Pro-actief
• Out-of-the-box denkend
• Communicatief vaardig
Wat bieden wij je
Bij Equans werk je mee aan inventieve, duurzame en energiebesparende oplossingen. We bieden je een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden, daarnaast bieden we natuurlijk een aantrekkelijk salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij een dienstverband van 40 uur per week 38 vrije dagen per jaar zodat werk en privé goed in balans is te houden.
Hoe kun je solliciteren?
Ben je geïnteresseerd geraakt? Leuk! We ontvangen jouw reactie graag. Je kunt solliciteren via de sollicitatie button. Heb je nog vragen? Dat kan! Neem dan contact op met Richard Berwald via 06 33 68 94 82 of door te mailen naar [email protected].
Wij zijn Equans
Wereldwijd is Equans marktleider in technische dienstverlening, met in Nederland 6.000 medewerkers op 29 locaties. Met innovatieve technische, digitale en duurzame oplossingen helpen we opdrachtgevers binnen de utiliteit, industrie en overheid. Wij ontwerpen, installeren, realiseren, onderhouden en adviseren over technische installaties bij klanten in heel Nederland. Constant verbeteren staat daarbij voorop. Zo helpen we onze klanten bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. En staan we hen bij in de drie transities van deze tijd: op het gebied van energie, digitaal en industrieel.