Home » jobs » business-development » digital-specialist » IAM/autorisatie coördinator

IAM/autorisatie coördinator

ID: 65459

Functiecategorie: Business Development/Digital specialist

Contract type: Permanent

Contract: Full-Time


Bij Equans Nederland zijn we op zoek naar een IAM/Autorisatie coördinator om ons Cybersecurity team te versterken. Wij zijn een toonaangevend bedrijf op de digitale aspecten van onze dienstverlening en bieden een stimulerende werkomgeving waar innovatie en vooruitgang in technologie centraal staan. Als je op zoek bent naar een uitdagende carrière bij een bedrijf dat zich inzet voor persoonlijke groei en ontwikkeling, dan is dit de perfecte kans voor jou!

Dit ga je doen als IAM/autorisatie coördinator binnen het security team

Als autorisatie coördinator neem je de lead op het gebied van autorisatiemanagement bij EQUANS Nederland en in samenwerking met andere expertises (zoals onder andere OneIT, Shared lines of Services vanuit Global IT) speel je een belangrijke rol op gebied van Identity & Access Management. Als schakel tussen business en (global) IT, ben jij de onmisbare expert die risico’s definieert.

Je begeleidt  interne en externe audit’s voor en overlegt regelmatig met de lokale autorisatie coördinatoren van in de regio bedrijven. Met jou als autorisatie coördinator lopen de audits op een rolletje. Je zorgt ervoor dat de fraude risico’s voorkomen worden en zorgt dat we voldoen aan de wet- en regelgeving.

Dit zijn jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Invulling geven aan de rol van kennisdrager voor Equans Nederland van autorisatiemanagement en Acces & Identity management concept vanuit de groep
  • Het vertalen en bijhouden van lokaal (NL) beleid op het gebied van Acces & Identity management
  • Eigenaar van het autorisatieconcept voor Equans NL
  • Frequent overleggen met de lokale autorisatie coördinatoren en bewaken van actielijst  
  • Uitvoeren van periodieke controles en begeleiden lokale autorisatie coördinatoren hierin
  • Het samenwerken met alle relevante stakeholders op gebied van autorisatiemanagement en Acces & Identity management
  • Het verbeteren van het autorisatieconcept i.s.m. Business Proces Management (BPM)
  • Het up to date houden van de SOD-matrix (Segregation of Duties)
  • Het vertalen van de SOD-matrix naar proces en applicaties
  • Impactanalyses uitvoeren voor rollen, toetsen op kritische transacties, toetsen op functie vermenging en het inrichten van mitigerende controles
  • Actie ondernemen op basis van conflictrapportages
  • Het begeleiden van interne en externe audit’s en het bewaken van de opvolging van de resultaten daarvan
  • Je bent eigenaar van de applicaties die nodig zijn om autorisatiemanagement en het identity provisioning- en managementframework te beheren
  • Het verstrekken van managementrapportage’s aan leidinggevenden en andere zakelijke belanghebbenden over serviceprestaties en key control-prestaties van IAM-controles

Dit neem je mee

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau, aangevuld met minimaal 1-2 jaar werkervaring in een IAM/Autorisatie rol
  • Er is nog veel ruimte voor verbetering op het gebied van autorisatiemanagement en daarin krijg je de ruimte om vanuit jouw ervaring en met jouw frisse blik e.e.a. goed in te richten, daarvoor moet je een zelfstarter zijn en om kunnen gaan met weerstand en veranderingen
  • Breed technisch inzicht in aspecten van autorisatiemanagement en IAM
  • Ervaring op gebied van autorisatiemanagement binnen een Enterprise organisatie is een pre
  • Sterke verbindende vaardigheden met gevoel voor stakeholdermanagement
  • Goede communicatieve vaardigheden in zowel Engels als Nederlandse taal
  • Goed begrip van user lifecycle management voor Joiners Movers en Leaver proces
  • Bij voorkeur ervaring met het implementeren van automatisering rond toegangsaanvragen en het inschakelen van Self Service Access Management is een pré
  • Ervaring met audit requirements, governance
  • Ervaring op gebied van Agile werken

Wat bieden wij

Vrijheid, kansen om jezelf te ontwikkelen en een werkomgeving waar jouw mening telt. Naast een aantrekkelijk salaris biedt EQUANS een beloningsregeling én een vast percentage aan benefitsbudget van minimaal 3% van je (bruto) jaarsalaris dat je vrij kunt invullen. Dit kun je onder andere inzetten voor het kopen van verlofrechten, investeren in persoonlijke ontwikkeling, compenseren van de pensioenbijdrage of het uitkeren van een bedrag als toelage.

Voor het reizen van en naar je werk krijg je veel keuzevrijheid en duurzame opties om te reizen. Dus of je nu met de auto, de trein of liever met de OV-fiets naar je werk of de klant gaat: je reist zoals jij dat wilt, tegen eerlijke vergoedingen. Werk je graag een of twee dagen vanuit huis? Dan bespreken we graag de mogelijkheden met jou.

Natuurlijk hebben wij een goede pensioenregeling, een collectieve zorgverzekering en personeelskortingen op o.a. uitjes en producten. Uiteraard krijg je daarnaast alle middelen tot je beschikking die je nodig hebt, zoals een laptop en een mobiele telefoon.

Bedankt voor jouw interesse in Equans!
Je kan al onze vacatures raadplegen, maar vermits onze website in onderhoud is,
vragen we jou vanaf 30 november te solliciteren.

Deel deze vacature

Equans is dé technisch dienstverlener

internationaal marktleider in technische dienstverlening. Met bijna 95.000 mensen in 20 landen werken we aan oplossingen voor de digitale, industriële en energietransitie. Door heel Nederland staan dagelijks 6.000 collega’s klaar om onze klanten te helpen met innovatieve, technische, digitale en duurzame oplossingen. Wil jij daar ook een bijdrage aan leveren? Kom dan bij ons werken!

Each job has its own reality!

equans-nederland